• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing satser videre på Linux

Jack

ScanFlyer Blue
Boeing satser videre på Linux

Fra Hardware.no

http://www.hardware.no/nyheter/programvare/boeing_satser_videre_paa_linux/28153

"Boeing satser videre på Linux
Men ikke i navigasjonssystemene

Et nytt militærfly fra Boeing kommer til å bli utstyrt med Wind River Linux."

Re: Boeing satser videre på Linux

Samtidig som de satser paa omtrent alle operativ systemer og database systemer....de er verdens stoerste Oracle kunde (USD 60 Millioner i aaret i lisenser....selv Larry Ellison lytter naar Boeing snakker)......selv har jeg studert under en professor som har ansvaret for SQL Server Databasen som inneholder alle 777 tegningene.....Boeing er ogsaa verdens stoerst i online salg (maalt i omsatte USD)....og toeffer med en enorm MySQL installasjon.....

...and I HATE PHILLIP MORRIS :angry:

Originally posted by dc-8-63

...and I HATE PHILLIP MORRIS :angry:

Enig… endelig fant jeg den jeg ville ha… takk for at du minnet meg på det…..
Og dette er en ny smak fra Prince… anbefales på det varmeste!

Vel vi befinner oss paa hver vaar side....selv kjemper jeg daglig mot tobakksindustrien og moeter ofrene flere ganger om dagen.....og er saa forbanna paa en industri som bruker millioner paa aa bekjempe det jeg jobber for...aa bekjempe kreft i alle former

Mvh Finn Erik Edvardsen
Fred Hutchinsons Cancer Research Center
Seattle - Washington

PS jeg har et par gode bilder av resultatene i fra mange aar med Prince og Marlboro, gode avatarer ?

Originally posted by BU662

NO Avatars please that are related to drugs, alcoholic drinks and Cigarettes. Should be acceptable by everyone! There are so many nice avatars out there, so please don't use a avatar that could lead to the conclusion that the Scanair Board would support Smoking, drinking or drugs.

Thanx

Da får du fjerne den! Jeg rører den ikke... tror ikke noen dør av et bilde av en pakke Prince... Men jeg vil ikke stå i veien hvis du ønsker å fjerne den... Triste greier… men man må vel rette seg etter hva sensurmyndighetene dikterer…..
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Originally posted by BU662

Heh, dette har ikke noe med sensur a gjöre.

Tobakk-reklame er forbud i Norge og snart i heile Europa. Dette vi ber er at du folger lovregler.

CK star som ansvarlig for alt hva er skrivet og posted i denne forum. Jeg er svaert sikkert pa at han ikke har lyst a ga til rett pga en avatar.

Du kan gjerne finne deg en annen flott avatar, mens ingen avatar som kan tydes som reklame for narkotika eller sigaretter. Om du trenger litt hjelp, jeg har links til i minst 800 avatarer...

Ikke snakk om at jeg fjerner den.... men endrer den litt....... :p

Om du tar dig tid att läsa den mail som jag skrev till dig för 90 minuter sedan så förstår du varför. Det handlar om att Scanair.no som registrerad firma i Norge kan hamna i kläm och det HOPPAS jag att ingen här vill.

Vad min personliga åsikt om denna slags reklam är, ja det är en helt annan sak. :EU

Nåväl, case closed

Originally posted by Savipix

Om du tar dig tid att läsa den mail som jag skrev till dig för 90 minuter sedan så förstår du varför. Det handlar om att Scanair.no som registrerad firma i Norge kan hamna i kläm och det HOPPAS jag att ingen här vill.

Vad min personliga åsikt om denna slags reklam är, ja det är en helt annan sak. :EU

Nåväl, case closed

Jeg regner med at "reklamen" er godkjent nå? :colgate: :cool:

Jeg er veldig klar over loven som begrenser reklame..... men tror nok ikke noen bryr seg om sånt på et diskusjonsforum.... uansett.... den er i henhold til norsk lov nå......

;)

Originally posted by Jack

Originally posted by Savipix

Nåväl, case closed

Jeg regner med at "reklamen" er godkjent nå? :colgate: :cool:

Jeg er veldig klar over loven som begrenser reklame..... men tror nok ikke noen bryr seg om sånt på et diskusjonsforum.... uansett.... den er i henhold til norsk lov nå......

;)

Bedre nå! Har en case i Sverige der ansvarlig for et forum fikk problemer med loven.

Back