• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Boeing og Airbus vurderer dele opp Spirit Aerosystems mellom seg

Someone

Moderator
Medlem
Vinterens nyhet om at Boeing vurderer å overta deres leverandør Spirit Aerosystems, for å bedre kvaliteten blant annet, har fått Spirits nest største kunde, Airbus, til å også måtte involvere seg. Så sies nå de begge er i samtaler om på en eller annen måte dele opp Spirit mellom seg.

https://check-in.dk/airbus-og-boeing-i-forhandlinger-om-leverandoer/

Ifølge Reuters er Boeing og Airbus nu i færd med at finde en måde, hvorpå de to flyproducenter eventuelt kan dele Spirit AeroSystems mellem sig således, at de hver især overtager de fabrikker, som er nødvendige for, at produktionen kan fortsætte som hidtil.
 
Nærmer seg en avtale her, hvor vel Boeing overtar mesteparten, mens Airbus får det som Spirit i dag gjør for dem. Slik jeg forstår det.

https://www.reuters.com/markets/dea...ro-after-months-talks-sources-say-2024-06-20/

June 20 (Reuters) - Boeing (BA.N), opens new tab is nearing a deal to buy back Spirit AeroSystems (SPR.N), opens new tab after its former subsidiary made substantial progress in separate talks with Airbus (AIR.PA), opens new tab over a transatlantic breakup of the struggling supplier, people familiar with the matter said on Thursday.
 
Offisielt nå: Boeing overtar Spirit, samtidig som virksomheten som produserer deler for Airbus vil ble skilt ut og kjøpt av Airbus

https://www.aviation24.be/manufactu...erostructure-manufacturer-spirit-aerosystems/

Boeing has announced a definitive agreement to acquire Spirit AeroSystems in an all-stock transaction valued at approximately $4.7 billion, translating to $37.25 per share. Including Spirit’s last reported net debt, the total transaction value reaches approximately $8.3 billion

Airbus SE and Spirit have agreed on a binding term sheet, wherein Airbus will acquire certain commercial work packages currently performed by Spirit for Airbus.
 
Avtalen mellom Airbus og Spirit innebærer visstnok at Spirit betaler Airbus for å overta fabrikkene som produserer Airbus deler. Riktignok mot en kassekreditt på $200 mill for å holde driften i gang. Planlagt godkjenning av myndigheter gjenstår, somtrolig blir i årets tredje kvratal.
'

https://bsky.app/profile/jonostrower.com/post/3lntvlopvgk2w

BREAKING: Airbus announces definitive agreement with Spirit AeroSystems to acquire factories and A350, A321 and A220 program work spread across North Carolina, France, Morocco and Belfast, Northern Ireland. Spirit pays $439 million to Airbus to take the factories as it heads to market exit.

https://www.prnewswire.com/news-rel...estiture-agreement-with-airbus-302439157.html

At the closing of this transaction, Airbus will take ownership of the following Spirit assets:

the site of Kinston, North Carolina, U.S. (A350 fuselage sections);
the site of St. Nazaire, France (A350 fuselage sections);
the site of Casablanca, Morocco (A321 and A220 components);
the production of components for the A320 and A350 wings in Prestwick, Scotland;
the production of A220 pylons in Wichita, Kansas, U.S.;
the production of A220 wings in Belfast, Northern Ireland; and
if a suitable buyer is not identified for the remainder of the Belfast site, the production of the A220 mid-fuselage.
 
Det blir interessant å se om Airbus beholder dette in-house, eller om de selger til en tredjepart.
 
Da skal oppkjøpet og delingen være gjennomført:


The takeover brings Spirit’s Boeing-related commercial work back under Boeing’s direct control, including 737 fuselage production in Wichita and major structures for the 767, 777 and 787 programmes. Boeing also gains Spirit’s role as its largest supplier of spare parts, expanding its global maintenance and overhaul footprint and adding to its rotable-parts portfolio.

A new unit, Spirit Defense, will operate as an independent supplier inside Boeing’s defence division. While aligned for reporting and limited functions, it will retain separate governance to ensure uninterrupted support for U.S. defence and space customers.

Boeing has also acquired parts of Spirit’s Belfast operations in Northern Ireland, which will operate as a standalone subsidiary under the historic Short Brothers name.


Under the agreement, the following Spirit operations will be integrated into Airbus under new names:

  • Kinston, North Carolina (U.S.) – A350 fuselage sections, becoming Airbus Aerosystems Kinston
  • Saint-Nazaire, France – A350 fuselage sections, becoming Airbus Atlantic Cadréan
  • Casablanca, Morocco – A321 and A220 components, becoming Airbus Atlantic Maroc Aero
  • Belfast, Northern Ireland – A220 wings and mid-fuselage, becoming Airbus Belfast
  • Prestwick, Scotland – Wing components for A320 and A350, becoming Prestwick Aerosystems
  • A220 pylons production – To be relocated from Wichita, Kansas, to Airbus’s Saint-Eloi site in Toulouse
 
Back
Top