Boeing og Airbus vurderer dele opp Spirit Aerosystems mellom seg

Someone

Moderator
Medlem
Vinterens nyhet om at Boeing vurderer å overta deres leverandør Spirit Aerosystems, for å bedre kvaliteten blant annet, har fått Spirits nest største kunde, Airbus, til å også måtte involvere seg. Så sies nå de begge er i samtaler om på en eller annen måte dele opp Spirit mellom seg.

https://check-in.dk/airbus-og-boeing-i-forhandlinger-om-leverandoer/

Ifølge Reuters er Boeing og Airbus nu i færd med at finde en måde, hvorpå de to flyproducenter eventuelt kan dele Spirit AeroSystems mellem sig således, at de hver især overtager de fabrikker, som er nødvendige for, at produktionen kan fortsætte som hidtil.
 
Nærmer seg en avtale her, hvor vel Boeing overtar mesteparten, mens Airbus får det som Spirit i dag gjør for dem. Slik jeg forstår det.

https://www.reuters.com/markets/dea...ro-after-months-talks-sources-say-2024-06-20/

June 20 (Reuters) - Boeing (BA.N), opens new tab is nearing a deal to buy back Spirit AeroSystems (SPR.N), opens new tab after its former subsidiary made substantial progress in separate talks with Airbus (AIR.PA), opens new tab over a transatlantic breakup of the struggling supplier, people familiar with the matter said on Thursday.
 
Offisielt nå: Boeing overtar Spirit, samtidig som virksomheten som produserer deler for Airbus vil ble skilt ut og kjøpt av Airbus

https://www.aviation24.be/manufactu...erostructure-manufacturer-spirit-aerosystems/

Boeing has announced a definitive agreement to acquire Spirit AeroSystems in an all-stock transaction valued at approximately $4.7 billion, translating to $37.25 per share. Including Spirit’s last reported net debt, the total transaction value reaches approximately $8.3 billion

Airbus SE and Spirit have agreed on a binding term sheet, wherein Airbus will acquire certain commercial work packages currently performed by Spirit for Airbus.
 
Avtalen mellom Airbus og Spirit innebærer visstnok at Spirit betaler Airbus for å overta fabrikkene som produserer Airbus deler. Riktignok mot en kassekreditt på $200 mill for å holde driften i gang. Planlagt godkjenning av myndigheter gjenstår, somtrolig blir i årets tredje kvratal.
'

https://bsky.app/profile/jonostrower.com/post/3lntvlopvgk2w

BREAKING: Airbus announces definitive agreement with Spirit AeroSystems to acquire factories and A350, A321 and A220 program work spread across North Carolina, France, Morocco and Belfast, Northern Ireland. Spirit pays $439 million to Airbus to take the factories as it heads to market exit.

https://www.prnewswire.com/news-rel...estiture-agreement-with-airbus-302439157.html

At the closing of this transaction, Airbus will take ownership of the following Spirit assets:

the site of Kinston, North Carolina, U.S. (A350 fuselage sections);
the site of St. Nazaire, France (A350 fuselage sections);
the site of Casablanca, Morocco (A321 and A220 components);
the production of components for the A320 and A350 wings in Prestwick, Scotland;
the production of A220 pylons in Wichita, Kansas, U.S.;
the production of A220 wings in Belfast, Northern Ireland; and
if a suitable buyer is not identified for the remainder of the Belfast site, the production of the A220 mid-fuselage.
 
Det blir interessant å se om Airbus beholder dette in-house, eller om de selger til en tredjepart.
 
Back
Top