Boeing nær avgjørelse om motordiameter ..
.. og det ser ut til at de velger en løsning som unngår at understellet må heves. De velger trolig også å videreføre maskinene som 737-7/8/900 og det kommer neppe som noe sjokk at 600 er droppet.
http://www.flightglobal.com/article...lose-to-re-engined-737-fan-size-decision.html
.. og det ser ut til at de velger en løsning som unngår at understellet må heves. De velger trolig også å videreføre maskinene som 737-7/8/900 og det kommer neppe som noe sjokk at 600 er droppet.
As the airframer moves closer to a vote by the board of directors later this month, a 167cm (66in) CFM International Leap-X fan is gaining consensus internally as the final configuration of the re-engined jet, which is likely to enter service in 2016 or 2017.
Further, the updated aircraft is expected harmonise the type's brand in line with the 787 and 747, changing the 737-700/800/900ER to the 737-7, -8 and -9.
Boeing declined official comment on fan size deliberation.
http://www.flightglobal.com/article...lose-to-re-engined-737-fan-size-decision.html