Boeing har lansert Y1 internt

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
00005654.jpg

I følge rykter fra innsidere hos Boeing skal Y1 ha blitt lansert internt for to uker siden.

Og hos Airbus skal opprettes en prosjektgruppe i løpet av første halvår 2006 for å oppgradere A32X (en A350-behandling).

Det blir spennende !

Replying to Topic 'Boeing har lansert Y1 internt'

veldig 7E7 det der - med den gamle delfinhalen og greier. I LIKE!!!!

Samt... Ny A340-500/600 planlegges av Airbus.. Med nye motorer osv ala A350.. og navnet blir visstnok A340-500/600E (Enchanged).

Les mer her

Boeing er skikkelig på hugget om dagen, moro å se! Når kan vi vente noe offisielt?

Airbus gjør nok lurt i å starte oppgraderingen av A320 til en slags "NG" for å hindre at kundene bytter til Boeing igjen ved flåtefornyelsene... Det blir også spennende med de nye A340-variantene, noen som vet om dette har blitt offisielt?

Originally posted by captaink
Imidlertid spyttet de ut en tredje generasjon 737 som ser ut til å holde koken til de nå kommer på markedet med 797 eller hva den skal hete. Og på det tidspunkt er jo 320 serien blitt gammel også.

Vi venter i spenning.

Men Boeing har klart å bite godt fra seg med 737 NG, jeg ser for meg at Airbus kan gjøre det samme med sin A320 "NG" - forutsatt at den leverer varene! Men nå begynner det å komme mye spennende fra begge leire de neste årene...

Men dette er vel ikke noe som Boeing har alget. Boeing bruker vel en bokstav leeenge før eventuelt 9 tallet dukker opp. 7X7 / 7E7 etc...

Men etter 40 år er det jo hyggelig at de begynner å se på andre former...:devot:

Enig med EB, det der er neppe noen original Boeing-skisse. Ser ut som en 737-700 med modifisert hale, nese og motorer.

Norwegian med 16 slike! prrrrrr jeg får glade frysninger av drømmen.

Hvorfor stoppe ved 16?

Ser ut som en modifisert tegning av en av Embraer sine E-Jets

Det var første tanken som slo meg også

Tegningen er neppe langt fra slik maskinen kommer til aa se ut. 737 skrog, 787-nese og likedan hale ... og man kan spoerre seg om hvem som ligner paa hvem?

Når kommer denne til å få klarsignal?

Så da går det kanskje nye 40 år med dagens former...;)

Back