• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing flies 737 with fuel-efficiency improvements

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
United (operated by Continental) blir første selskap til å fly med komplett ny 'performance og Sky-pakke' ...

A Boeing 737-800 with a package of performance enhancements completed its first test flight late last week, kicking off the certification process for the improvements, Boeing announced Tuesday.
http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/228673.asp?source=rss

737NG Improvement package

Boeing is using a Continental (or should I say United) 737-800 as test bed for their new 737NG performance improvement package. The airplane, N76528 (cn 31663/3464), a 737-824, will also be Continentals first 737 with Boeing's Sky Interior when delivered. During the course of flight testing, the airplane will test out new CFM56-7BE engines. Previously, Boeing used a 737-900ER in the Summer of 2009 to test out a the new CFM engine nacelle on Continentals N37434. If all goes according to plan, the new engine and additional performance upgrades will be used on all 737NG deliveries from mid-2011 onward. Hat tip to David and RSK for the heads up.
http://www.flightglobal.com/airspace/blogs/drewski2112/archive/2010/11/16/november-2010-updates.aspx
 
Som det står ....

If all goes according to plan, the new engine and additional performance upgrades will be used on all 737NG deliveries from mid-2011 onward.
;)
 
Noen som vet hvordan det ligger ann med PIP testflyvningen? Er de i rute, når får DY sitt første, og hvor mange til får de uten PIP?
 
PIP comes in 3 steps. Development is en-route.

1. step: Incorporated from L/N 3570
2. step: Incorporated from L/N 3700
3. step: Incorporated from L/N 3969

Right now Boeing delivered L/N 3625.
 
Back
Top