• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing constr numre

sk931

ScanFlyer Rusty
Har ofte luret åp vordan det kan være at der er så store spring i Boeing
construction numre...
f.ex saa har AA lige fåe en B737 leveret med c/N 31143 med er er jo ogsaa
levert B7373 med numre i gruppen 40000 f.ex c/b 40296

Hvordan hænger det sammen ??

Hilsen Ole
 
Har jeg forstått det riktig så tildeles disse C/N nummerene ved bestlling, og har ikke noe nødvendigvis med når de bygges. Itillegg er det mange ordre som aldri bygges, noe blir utsatt, og andre er igjen gamle ordre i form opsjoner inngått for lenge siden. Slik at det således blir mye rot i nummereringen

For alderen på flyene å vises jo det uansett på linjenummeret L/N som er relevant, og denne er jo kronologisk
 
Det er korrekt Det eneste man kan lese av kontruksjonsnummeret er hvor gammel bestillingen er.
 
OK Guys tak for det...it makes sense..i modsætning til Airbus...de får jo første deres c/n
senere

Hilsen Ole
 
Back
Top