Boeing Boeing 777X - statustråd

Re: 777NG nærmer seg realitet

Ikke overraskende at det var GE som fikk kontrakten hvis det først skulle bli ekslusivitet. Når det først er det går jo Boeing alltid for GE eller GE relatert (777-200LR, 777F, 777-300ER, 747-8 og 737) og Airbus nesten alltid for RR (A350, A340-500/600), selv om A340-200/300 var et unntak med CFM
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Jeg tror det var litt taktikk inne i bildet. Hvis RR hadde fått være med på 777X, så ville de også hatt en motor som kunne passet bra på en eventuell A350-1100. Nå gjør Boeing dette en del vanskeligere for Airbus og RR.
Valget tyder i alle fall at Boeing og GE er fornøyde med resultatene ekskusivitetsavtalen for 77W og 77L ga.
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Et steg nærmere 777X, da Boeings styre nå har gitt tillatelse til å markedsføre/tilby 777-8X og -9 ut mot kunder, selv om en formell launch først er forventet til høsten

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_05_01_2013_p0-575533.xml
Some six weeks after officially selecting General Electric as its “engine partner” for the 777X, Boeing has been given the green light by the its board to formally start offering the stretched twinjet to customers.

Boeing, which was originally expected to seek board approval for this milestone sometime in April, says it is “taking the next step by engaging in the marketplace, discussing more details and offering the airplane to customers – conditional on final approval to launch the program.”

Ser ut som om -8X vil bli en erstatter for dagens -300ER, mens -9X vil være en ytterligere størrelse opp, og dermed kan sies å være erstatter for 747.

Det betyr at 777 nå er et vesentlig større fly enn når 777-200 ble introdusert på nittitallet, men at 787-9 og kommende -10, vil overta dens rolle
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Da er det vel ikke lenge til EK bra opp sjekkhefte igjen.. Leste for et par uker siden at CEO hos Ek så behov for opp mot 70 777X maskiner for å dekke behovet på sikt.
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Da er det vel ikke lenge til EK bra opp sjekkhefte igjen.. Leste for et par uker siden at CEO hos Ek så behov for opp mot 70 777X maskiner for å dekke behovet på sikt.

Med tanke på at Emirates idag operer 127 777 maskiner i ulike varianter (hvor av 99 -300 modeller), er nok 70 bare en start. Innen 777X kommer vil de ha nærmere 150 maskiner
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Med tanke på at Emirates idag operer 127 777 maskiner i ulike varianter (hvor av 99 -300 modeller), er nok 70 bare en start. Innen 777X kommer vil de ha nærmere 150 maskiner

Det gjør over hode ingen verdens ting. Pr dato er det ikke et moderne pasasjerfly som er penere å se på en nettopp T7.. Min personlige mening altså..
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Det begynner å rumle rykter om at den skal få sitt eget tall, så da blir den vel isåfall 797 og Den Siste Fleksnes Syver ..... ;)
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Tja, de kan jo kanskje fortsette med 7A7, 7B7, og så videre. Det vil bli lenge til de kommer frem til 7E7 igjen uansett.
 
Re: 777NG nærmer seg realitet

Det blir en del mindre utseendemessige endringer på 777-X. Vingene forlenges og man henter design fra 787-9. Den ytre flapsen splittes i to deler. På motorene vil man ikke lengre ha behov for sagtannform i bakenden av dekslene. Av de mer usynlige teknologivalgene så bruker man vingeboks av aluminium istedet for karbonfiber.

Span increases, revised flaps and new engine noise-reduction technology alter 777X’s look

http://aviationweek.com/commercial-aviation/777x-configuration-changes-revealed
 
777NG nærmer seg realitet

Hva kan være grunnen til dette? Høres jo rart ut med tanke på at dreamlineren har det.


Det står i artikkelen [emoji6] Men de har funnet en enda nyere måte å blande kald og varm luft på, uten sagtenner, men med omtrent samme støyreduksjon som resultat, og med mindre drag.
 
Re: Boeings planer for B777-9X

Heisan Ole!

Boeing reveals its biggest plane yet: $400m 777-9X has a wingspan so big the tips have to be folded up so it can fit into airports

Det var ogsaa vurdert pa B777-200, men det var ingen kunder som tok denne opsjonen...

Dag
 
Re: Boeings planer for B777-9X

Dette vil jo øke vekten på flyet med en god del kg, og vil skape mer å sjekke ved hver landing, og ved vedlikehold. I tillegg så blir det kanskje begrensninger på vindhastigheter de kan være oppslått ved.

Den ekstra lengden på vingene, og effektene det gir, må virkelig være verdt det for operatørene hvis de skal gå for dette.
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Voksen hårføner..

Morro å se at ting går fremover!

Med en diameter på drøyt tre og en halv meter har den såkalte GE9X-motoren nemlig samme bredde som skroget på en Boeing 737. Selve vifta foran, som leder luft inn til kompressoren, har en bredde på 3,39 meter og består av 16 3D-utskrevne karbonfiberblader.
 
Back
Top