• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing Boeing 777X - statustråd

Re: Boeing 777X - statustråd

Boeing har bygget 30 777-9 maskiner, som står lagret rundt omkring på Everett. Når 777X programmet blir sertifisert, så antar man det vil kreves 1-1,5 år å fikse disse maskinene før de kan leveres.

https://leehamnews.com/2025/06/09/b...ne-and-the-everett-factory-in-transition-now/

LNA is told covering the 30 aircraft will take between 12 and 18 months. Boeing’s Evertt plant has space previously occupied by the 747 and rework on the 787s available for the 777X rework.
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Boeing har bygget 30 777-9 maskiner, som står lagret rundt omkring på Everett. Når 777X programmet blir sertifisert, så antar man det vil kreves 1-1,5 år å fikse disse maskinene før de kan leveres.

Jeg talte 21 777X maskiner for et par dager siden. Det kan være de regner med maskiner som fremdeles står innendørs. Muligens noen på østsiden av produksjonshallene.
 

Attachments

  • 20250606_104542 2.jpg
    20250606_104542 2.jpg
    165 KB · Views: 595
  • 20250606_105242 3.jpg
    20250606_105242 3.jpg
    231.1 KB · Views: 590
  • 20250606_105301 1.jpg
    20250606_105301 1.jpg
    188.8 KB · Views: 586
Last edited by a moderator:
Re: Boeing 777X - statustråd

I gang med produksjon av deler til første 777-8F

1d0004db1c39954fe735061f786320f8.jpg
 
Så i tråden her at det er ganske nøyaktig 14 år siden 777-9 ble lansert og de lurer nå på om de klarer å levere den i 2026. Dette må vel nærme seg - eller være- forsinkelsesrekord? Og attpåtil er det ikke snakk om en ny og revolusjonerende flytype, men en relativt grei videreutvikling av en godt innarbeidet grunnmodell. Det gikk over åtte år fra idéen ble lansert til den første prototypen fløy, og så tar det ytterligere seks år til før de kanskje kan klare å levere den første til kundene. Noe som skurrer på bakrommet og ikke tåler offentligheten..?
 
Satt og funderte på det samme forrige fredag på SEATAC, hadde god utsikt til South Terminal (LN-MOW Stugu) hvor det fullt opp av A350, kun Delta var unntaket med en A330, SQ, BA, LH, SK, TK. Det er jo ikke revolusjonerende teknologi i 777-9, samme røret, ny ving og nye motorer.
 
Back
Top