Boeing Boeing 777X - statustråd

Re: Boeing 777X - statustråd

Maks for 747F (alle modeller) er rundt 10 fot,så dette går nok ikke. For Dreamlifteren bude det imidlertid være problemfritt.

Mistenker imidlertid at det blir tog til fabrikken.
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Maks for 747F (alle modeller) er rundt 10 fot,så dette går nok ikke. For Dreamlifteren bude det imidlertid være problemfritt.

Mistenker imidlertid at det blir tog til fabrikken.
Og når de strander på et litt ukurant sted med motorhavari, der slike motorer ikke er lagervare.....
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Mon tro om de har funnet på noe lurt for transport, som f.eks å redusere transportdiameteren ved å enklere kunne demontere viftebladene og casingen rundt? Selve motorkjernen er jo relativt slank.
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Mon tro om de har funnet på noe lurt for transport, som f.eks å redusere transportdiameteren ved å enklere kunne demontere viftebladene og casingen rundt? Selve motorkjernen er jo relativt slank.
Da blir det litt jobb å montere sammen motoren, der flyet har strandet i indre Mongolia eller noe. 747f skal ha en høyde på front dør på 2,49m og høyde i lasterom på 3,05m og den nye vifta skal være 3,39m
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Antar at det blir noe lignende GE90, der kan fan og core splittes (husker ikke om fanblader tas ut eller ikke).

Calling Chicago!
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Antar at det blir noe lignende GE90, der kan fan og core splittes (husker ikke om fanblader tas ut eller ikke).

Calling Chicago!



Man kan gjøre noe av det samme med Trent XWB til A350

https://www.lufthansa-technik.com/p...ntent/press-release-engine-test-loading/10165
On this split engine stand, the large-volume fan can be separated from the rest of the engine within a single day. The individual modules are then optimally prepared for transport together with the other tools required for engine replacement, and can be loaded. The unit that results from this approach can also be transported in freighters from the Boeing 747 and 777 aircraft families.

En ting er når man må sende en hel motor når et fly står fast i Sibir, men disse motorene blir fort sent litt rundt for vedlikehold. Da er det greit å få plass i 777 og 747, og ikke måtte ringe etter en Antonov
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Får den plass under vingen på en 747/380? Slik de tester andre motorer eller subber den nedi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Boeing 777X - statustråd


Ja slik var det også for 16 år siden
http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0046a.shtml

However, the comparison becomes even more incredible if we consider the new General Electric GE-90-115B turbofans that will be fitted on the latest long-range 777-200LR and 777-300ER models. This engine is the largest and most powerful turbofan built to date, being some 11 ft 3 in (3.43 m) in diameter. In this case, the 737 cabin is a mere 3% wider than the 777 engine.
- answer by Joe Yoon, 30 September 2001

.
 
Re: Boeing 777X - statustråd

Som forventet, men Emirates er annonsert av Boeing som launch customer og får sin første maskin i 2020

http://m.gulfnews.com/business/avia...airline-to-receive-777x-says-boeing-1.2100774

Emirates will be the first airline to receive Boeing’s all-new 777X aircraft, when it gets rolled out in 2020, a senior Boeing executive confirmed, putting an end to the debate on which of its seven customers were going to launch the US planemaker’s flagship aircraft.
 
Re: Boeing 777X - statustråd

http://www.boeing.com/777x/reveal/

"The first two 777X test airplanes in the Boeing factory in Everett, Washington are now in the low-rate initial production line."

DhqxmZVUwAExcZL.jpg
 
Back
Top