• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 757-200 rollout livery!

SE-SAM

ScanFlyer Silver
Flyvenner,
Den 13 januari-1982 hade Boeing rollout på sin då splitter nya Boeing 757-200.
Den gjorde sin EIS (Entry Into Service) hos Eastern Air Lines 1 januari-1983.
Fick som första flygplan denna speciella Boeing livery som fanns kvar till 2004.

Kanske min personliga Boeing favorit , har alltid gillat 757 som enligt min mening är ett mycket vackert flygplan!!

Hans SE-SAM.

Skala 1/100 modell fra PacMin models.
 

Attachments

  • IMG_5658.jpg
    IMG_5658.jpg
    384.4 KB · Views: 207
  • IMG_5653.jpg
    IMG_5653.jpg
    401.3 KB · Views: 205
  • IMG_5657.jpg
    IMG_5657.jpg
    346.6 KB · Views: 198
  • IMG_5660.jpg
    IMG_5660.jpg
    373.6 KB · Views: 191
Og N757A flyr fortsatt ... dog med et litt annet utseende.

N757A.jpg
 
Meget intressant!!
Har en uppgift fortfarande efter 33 år i luften!!
Kallas tydligen N757A Catfish som en flygande testbed till F-22 Raptor!!

Tack för en mycket intressant bild!

/Hans SE-SAM
 
Stod trygt plassert på Seattle, Boeing Field (BFI) i forrige uke, sammen med en rekke mer eller mindre leveringsklare P-8 Poseidon-maskiner, samt en USAF og en NATO E-3A AWACS.

Espen
 
Back
Top