Boeing 747SP - VP-BLK (Ex TWA) på OSL i dag

SK917

ScanFlyer Blue
Boeing 747SP - VP-BLK (Ex TWA) på OSL i dag

Ja jeg kunne ikke dy meg for å legge ut noen av denne som er min favoritt og som jeg nyter til fulle nå i vår egen nærhet.

Levert til TWA i 1980 og still going strong!

Den fikk også blåst tarmacen ren for støv i dag, ventet også nokså lenge ved runway før den fikk dra....

Vel bildene følger her:

SP1.jpg

SP2.jpg

SP3.jpg

SP4.jpg

SP5.jpg

SP6.jpg

Re: Boeing 747SP - VP-BLK (Ex TWA) på OSL i dag

Denne strøk like over huset mitt på Bærums Verk i dag. Hvem var egentlig ombord?

747SP er en av mine absolutte favoritter. Gudene vet når en slik maskin kommer til OSL igjen.....

Espen

Meget pent, som sagt er du kongen hva gjelder flybilder.

Ja, du hendelse! Dette såg "important" ut :P Kven er det som drar med seg hytta si til OSL? Kjempe bra bileter av eit av dei snodigaste flya :D

Hvis dette er 'hytta', så passer det godt sammen med Muk Air og 'campingvogna' ... :lol:

Fy så stygge dere er om et av mine favorittfly :-)

Espen

Bildene du legger du er alltid helt konge, og dette er ikke noe unntak!!

Helt sikkert en Afrikastat som -MOW sier som vil imponere.. :p

Last edited:

Stilig fly, men det er som tatt rett ut av et Donald-blad. ;) Utrolig fine bilder. :)

Er det ikke litt kult å ankomme en miljøkonferanse(?) i en 747SP? :) hehe... miljø på dagsorden!

Last edited:

Denne maskinen tilhører det Las Vegas baserte selskapet Las Vegas Sands Corp. De eier flere hoteller i Vegas. De har totalt 9 fly i sin "hangar".

Gulfstream IV N588LS
Gulfstream IV N688LS
Gulfstream IV N988LS
Gulfstream V N383LS
Boeing 737-300 N789LS
Boeing 767-300 N804MS
Lockheed L-1011 N388LS
Boeing 747SP VP-BLK
Boeing 747SP VQ-BMS

Disse flyene blir primært brukt til transport av selskapets direktører og VIP-gjester. (Ref wikipedia).

Mvh
Thomas Johannessen

Takk for flotte bilder! Det var litt av en fugl - savner Iran Airs 747SP som trafikkerte Gardermoen på fast basis for mange år siden.

Det var en masse folk med like solbriller, dresser og skyter i dressjakka utenfor BLU hotellet på Holbergs plass i morgen når jeg gikk til kontoret. Noen av limousinene som sto der hadde det som så ut som det Saudiske flagget, og det kunne stemme med de som sto rundt bilene. Kanskje det var den gjengen som senere dro med 747SP? Har jo vært en eller to SP som har fløyet i de kretser bl.a fra Stansted.

For øvrig, jeg la merke til at en av de som sto sammen med livvaktene var en arabisk utseende kar i blå flygeroverall med distinksjoner på skulderene. Han hadde også "jernet" i skulderhylster. Har andre land lov til å la bevæpnede militære personer traske rundt i på norsk jord? Livvakter kan jeg se har lov, men tydelig militære?

Trygve

Back