• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 747-8 vs. A380: A titanic tussle

Replying to Topic 'Boeing 747-8 vs. A380: A titanic tussle'

Originally posted by GFL
At han har flydd slitne 747'er, er vel neppe Boeing sin skyld?

Jo på en måte i og med at Boeing har bygde den. :D
 
Replying to Topic 'Boeing 747-8 vs. A380: A titanic tussle'

Originally posted by EB


Nei..Komfort er også utrolig viktig. Bare spør DC-8-63 som har fløyet slitne 747 til Seattle...

jeg maa si at her spoer jeg EB ... hva i huleste han mener....siste slitne 747 jeg floey inn til Seattle var BA's 747-100 vaaren 2001....og paa Club Class hadde jeg det "takk bare utmerket jeg!!" det var i hvertfall ikke noe i veien med komforten....det eneste en merket at dette var en gammel maskin, var luften ombord.....og det har med naar maskinen er bygget...ikke med naar skroget ble tegnet.....AF sine 747-400 (de som ble levert i 2004) har like god luft og komfort ombord som de A330 AF ogsaa fikk i 2004 (som igjen er bedre enn AF's A340 som er av en tidligere generasjon)

Som passasjer betyr ikke hastigheten veldig mye, men ruteplanleggerne i AF setter stor pris paa at baade 747-400 og 777-2/300 klarer mange av AF's destinasjoner tur/retur innenfor 24 timer med turn around i begge ender.....hvor A340 ikke klarer det samme... en klar medvirkende aarsak til at AF fortsatt kjoeper 777, mens de ikke handler A340....
 
Replying to Topic 'Boeing 747-8 vs. A380: A titanic tussle'

Meget interessent DC 8-63. Var i IAH Skjærtorsdag til 2. påskedag ded AF's HERLGE splitter nye 777-300ER.
Den drar fra CDG hver morgen kl. 10.20, og er tilbake neste morgen kl. 08.45. Dvs en kan sende samme maskin tilbake igjen innen 24 timer !!:up:
 
Back
Top