Bodø Air Show

Re: Bodø Air Show

da e billett salget i gang

* Billettpris voksen: 200,- per dag
* Billettpris barn/honnør: 100,- per dag
* Familiepakke (2 voksne, 2 barn) : 400,-

i avinors skaranke på bodø lufthavn

Hvis man har muligheten til å dra enten lørdag eller søndag..

hva er best? pleier den første dagen å bli bedre enn den påfølgende? eller omvendt?

selvfølgelig litt værmessig og, men sånn rent showmessig?

hva gjør dere?

paal

Tipper at lørdag er best. Man skal ikke se bort fra at noen langveisfarende muligens stikker av relativt tidlig på søndag.

Snakket med operativ stevneleder sist lørdag. Man regner med bortimot 100 deltagende fly (static og flying). Taxebanen fra terminalen og ned til WF-hangaren vil også bli brukt som utstillingsområde.

Da er det igang!

Black Hawks har trent, Phantom med sin røyksky har landet, AWACKS står klar, Gripen har briefet litt, og en liten Sukhoi har overbevist meg om at dette blir bra! Aldri sett en så lavt inverted lowpass, det var snakk om 2-3 meter.. karen hang i tillegg stille i propellen, utrolig!

Last edited:

de som e interesert bør ta sæ en tur innom flyfag standn mens de e på flyshowe
æ kommer tel å stå dær både lørdag og søndag

da var jeg instalert på Choise i Bodø sentrum.

Bare å glede seg til imorgen, vi kom samtidig med en SU-22 landa , helt rått :D

Også hvis noen har programmet så er F-16 bildet på baksiden der.. ett av mine, tilogmed kredittert for den, *Meg stolt*

Ta deg en tur på Topp 13 og ny utsikten over flyplassen, der har du full oversikt over det som måtte lande nå i kveld, i tillegg får du et glimt av midnattsolen :D

Meg og Speedbird var sammen med Invader crewet og hjalp til å få maskinen avgårde!

På plass på hotellet. Rapporterer om midnattsskygge fra berg og fjell utenfor Bodø.

C172 og Speedbird,

takk for hjelpen med Invadern, det har vært vanskelige dager for oss i det siste, all hjelp blir satt pris på!

LT avslo søknaden vår på å få fly Mustangen i Bodø. Dette er ødeleggende for oss, trist for publikum, og vi kan ikke se at vi har gjort noe som skulle tilsi et avslag. Vi håper denne situasjonen kan løses for fremtiden så vi slipper å flytte flyet ut av Norge for godt.

- Thore

C172 og Speedbird,

takk for hjelpen med Invadern, det har vært vanskelige dager for oss i det siste, all hjelp blir satt pris på!

LT avslo søknaden vår på å få fly Mustangen i Bodø. Dette er ødeleggende for oss, trist for publikum, og vi kan ikke se at vi har gjort noe som skulle tilsi et avslag. Vi håper denne situasjonen kan løses for fremtiden så vi slipper å flytte flyet ut av Norge for godt.

- Thore

Hva var grunnen til avslaget? Er det den som står at skal fly oppvisning?

Grunnen til avslaget kan vel oppsummeres i Luftfartstilsynets byråkrati og hæstekukeri

Fikk sett det meste mellom 11 og 17 , og må vel si at dette var et meget godt program på alle måter. Speakertjenesten var også meget bra, med en herlig mix mellom faktakunnskap og elleville kommentarer fra Autofil-Larsen ;-)

Back