Bob Hoover - verdens råeste pilot!

Re: Bob Hoover - verdens råeste pilot!

Har sett denne før, men ja, mannen er dyktig, samtdig som han har veldig rett i det han sier: det handler bare om å konvertere energien presist mellom de tilstandene du trenger den.

-A :)

Jeg har sett mannen "live" på EAA Oskhosh for noen år siden. Han var en stund groundet fra å gjøre disse oppvisningene fordi FAA menta at han var for gammel(???) til å fly aerobatic. Men etter en demo for FAA gutta mener jeg at han fikk lisensen tilbake.
Å ta en tur til EAA Oskosh er forøvrig å anbefale selv om det ikke pleier å være så mange STORE fly der, så er det til gjengjeld maaaaange små. Å se 15 000 småfly ankomme i løpet av 2-3 dager er også ganske lekkert å se på.

Sjekk hjemmesiden til EAA om dette.

Heisann, for dere som ikke allerede har, så bør dere lese boken til Bob Hoover Forever Flying. En utrolig spennende og underholdene bok. Bob Hoover er virkelig en aviation legende...:)

Og ja... Tertit54! Oshkosh er på det sterkeste å anbefale! Må ikke alltid ha "store" fly for å ha et flystevne...;)

Dag

Det ser ut til å være en bok jeg MÅ ha! Han har hatt en utrolig karriere! Og så ser jo fyren så fordømt kuuuul ut! Må være det, når han flyr aerobatics i DRESS! Han er forresten også kjent for sin hatt...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Hoover

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann, for dere som ikke allerede har, så bør dere lese boken til Bob Hoover Forever Flying. En utrolig spennende og underholdene bok. Bob Hoover er virkelig en aviation legende...:)
(...)

Dag

Her må jeg bare stemme i; den er virkelig å anbefale. Mannen har opplevd mye rart, inkl. noen veldig hårete episoder han såvidt kom ut av pga. sitt flygertalent og kjappe hode.

En her på forumet har forresten sittet på i Shrike Commanderen (!!!).

Ja hva han gjør med det flyet er fantastisk. Har selv fått sjangsen til å sitte på med Shrike Commanderen en liten tur (Svenskene bruker en til kartleggingsflygning i tretopphøyde), og glad piloten ikke prøvde seg på slike stunt. Har endel timer bak i Turbo Commanderen også. Er forsåvidt ganske glad for at vi ikke testet flyets grenser på den måten.

Turbo Commander er forøvrig et rått fly, som går som fy. Har hørt at Helitrans nå har solgt de 4 som var på norsk reg til Wermlandsflyg. Vet ikke om LNFWA nå forsvinner helt fra Gardermoen om sommeren (noen som vet?), men det er isåfall synd for någenlunde ferske piloter som trenger PIC twinturbintimer.

Back