BMI starter CPH-Leeds

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Det ser ud til at BMI endelige har fået lov til at åbne CPH-Leeds - det var en rute de annoncerede for en et par år siden, men som aldrig startede fordi storebror SAS var bange for at ruten ville tage for mange pax. fra deres egne UK flyvninger.

Fra takeoff.nu:

Ny flyrute mellem København og England

Ruten vil blive fløjet dagligt med ERJ135/145.

LBA er jo en greit flyplass å fly til om man skal til nord-øst i England. Er det noen som vet om det blir mulig å kombinere CPH-LBA med SK fra f.eks. TOS uten å måtte betale 8000 kr t/r...? Jeg søkte nemlig på et par tilfeldige datoer og fikk opp en pris på ca 8000,- t/r.

Originally posted by TOS

LBA er jo en greit flyplass å fly til om man skal til nord-øst i England. Er det noen som vet om det blir mulig å kombinere CPH-LBA med SK fra f.eks. TOS uten å måtte betale 8000 kr t/r...? Jeg søkte nemlig på et par tilfeldige datoer og fikk opp en pris på ca 8000,- t/r.

8000,- kr retur er jo ikke ligefrem lavpris må man konstatere - måske det er den pris som de håber at nogle vil betale. Så behøver de vel ikke mere end 5-10 pax. på hver tur for at få det til at løbe rundt ;)

Originally posted by PP

Originally posted by TOS

8000,- kr retur er jo ikke ligefrem lavpris må man konstatere - måske det er den pris som de håber at nogle vil betale. Så behøver de vel ikke mere end 5-10 pax. på hver tur for at få det til at løbe rundt ;)

Jeg får vel presisere at jeg søkte på TOS-LBA, men det er jo ikke akkurat lavpris uansett...:smile2

Originally posted by TOS

Jeg får vel presisere at jeg søkte på TOS-LBA, men det er jo ikke akkurat lavpris uansett...:smile2

Tror nok TOS'en ødelegger :p

Gikk inn på BMI sine sider og der kunne jeg får LBA-CPH en-vei for £20 på avgifter, dvs £76 LBA-CPH-LBA inkludert alt....og BMI regional har i motsetning til mor-selskapet servering ombord.

Forresten har BMI tvungen web check-in eller self check-in med mindre man har eco-flex billetter eller bedre

Dette er en gjenåpning. BMI fløy denne ruta på midten av nitti-tallet også. På den tida jobbet jeg i et selskap som hadde en stor kunde i Leeds og mange fløy FBU-CPH-LBA når de var der på møter.

Originally posted by LN-KOG

Dette er en gjenåpning. BMI fløy denne ruta på midten av nitti-tallet også. På den tida jobbet jeg i et selskap som hadde en stor kunde i Leeds og mange fløy FBU-CPH-LBA når de var der på møter.

Kan du husker hvornår - det må have været før 1996 for da eksisterede ruten ikke.

Så vidt jeg husker var BMI tæt på at åbne (genåbne) LBA-CPH i 1998 med Fokker 70 - men det blev droppet inden start. Næste forsøg var i 2003 eller 2004 hvor ruten blev officielt annonceret med ERJ145. Igen blev planerne dog droppet inden start - officelt ingen forklaring på dette, men som sagt skulle det være SAS der ikke var særlig glade for denne rute.

Så lad os se hvordan det går denne gang - om den virkelig kommer igang...

At Københavns Lufthavn, kalder Leeds den tredjestørste by i England, tror jeg de bliver kede af i Manchester.:rolleyes:

Selve byen Manchester er faktisk ikke så stor, men om man ser på Greater Manchester så er det området på tredjeplass i størrelse etter Greater London og West Midlands urban area (Birmingham mm.). Deretter kommer West Yorkshire (Leeds mm.).

Originally posted by PP
Kan du husker hvornår - det må have været før 1996 for da eksisterede ruten ikke.

Det var nok i 1995. Vår leveranse var vel ferdig da. Men som nevnt er Leeds-Bradford et stort urbant kaos og det var mange banker der. Vi var inne i flere av dem.

Originally posted by vadheim

Husk at Bradford heller ikke er en liten by, og den ligger vegg-i-vegg med Leeds :)

Når man sier West Yorkshire urban area så er nok sikkert Bradford også inkludert. I Greater Manchester er f.eks. Salford, stockport, Bolton, Wigan, Rochdale og Oldham inkludert. Drøyt 2,5 millioner mennesker ifølge de tallene jeg har funnet frem til. Bradford har vel bortimot 500.000 mennesker og Leeds rundt 800.000,.

Back