BMI Regional starter rute mellom ABZ og KSU

Hvor finner du trafikktallene? Finner bare de totale tallene for hele avinor jeg.

Trodde denne ruta ville gå meget bedre da det er mye crew bytte i byen, samt en del offshore trafikk fra før.

Takk wiggo. Fant ut at jeg hadde riktig regneark, men ikke så fanene....

23 dager med tur retur ABZ i Januar blir 46 flyvninger.

256 / 46 blir ca 5,5

Helt katastrofale tall isåfall.

Takk wiggo. Fant ut at jeg hadde riktig regneark, men ikke så fanene....

23 dager med tur retur ABZ i Januar blir 46 flyvninger.

256 / 46 blir ca 5,5

Helt katastrofale tall isåfall.

Om du ser på fanen for flybevegelser så vil du se at det bare var 43, så snittet er litt høyere. Om dette bare er BMI, så er blir ingen feit av dette.

Om du ser på fanen for flybevegelser så vil du se at det bare var 43, så snittet er litt høyere. Om dette bare er BMI, så er blir ingen feit av dette.
Det var ikke fullt program i januar. BMI hadde totalt 52 flyvninger til og fra KSU, men noen av dem var på den nye ruta til SVG.
Av de 43 flyvningene som står under internasjonale flyvninger i statistikken var det bla 6 med RC (Atlantic Airways).
På lokalsendingene til NRK M&R på TV i dag så ble det sagt at ABZ ruten var en suksess med hele 250 passasjerer i januar. Vel vel... Det spørs hvem du spør antar jeg....

På lokalsendingene til NRK M&R på TV i dag så ble det sagt at ABZ ruten var en suksess med hele 250 passasjerer i januar. Vel vel... Det spørs hvem du spør antar jeg....

Ok.

Men da må det være i søkk å kav med reservert kapasitet på den ruta, kan ikke forstå annet.

Ok.

Men da må det være i søkk å kav med reservert kapasitet på den ruta, kan ikke forstå annet.
Vil tro at det er en eller annen form for garantier fra næringslivet her. Hadde nær sagt at det MÅ være det, for nå kom tallene fra CAA. De viser at det nøyaktige antall pax på ruta i januar var 230. Mao et snitt på 6,7 pax per flyvning. Noen blør kroner/pund her...
Som nevnt i en annen tråd så har BMI nå også begynt å innstille flyvninger. To ganger t/r KSU-SVG denne uke, og tirsdag i neste uke er allerede innstilt. Innstilt var også ABZ-KSU-ABZ nå på onsdag.

Det går ikke akkurat rette vegen med antall pax på denne ruten. Nede i 6,5 nå (februar 2014) per flyvning, om vi skal tro tallene fra Avinor, gitt at alle utlands pax, 223 i tallet, befant seg på BMI sine fly og det ikke var andre fly med pax til og fra utlandet.
Må da være Europas, om ikke verdens, tynneste flyrute?

Den vinteren må ha vært lang. For så lenge de har flydd har de ikke hatt over 15 pax i snitt per flyvning i løpet av en hel mnd. Snittet siden oppstart er på 9 pax per flyvning. Det er ikke hva man kan kalle passasjergrunnlag.

Snittet er opp altså! I kreativ prosent sammenheng er det en formidabel økning vi ser her :) 50 % som er veldig bra. Hehe :)

Her er en liten oversikt over månedlige scheduled tall mellom ABZ og KSU i følge UK CAA
August 2013 = 73 passasjerer
September 2013 = 598 passasjerer
Oktober 2013 = 557 passasjerer
November 2013 = 526 passasjerer
Desember 2013 = 241 passasjerer
Januar 2014 = 230 passasjerer
Februar 2014 = 200 passasjerer

<mod>
Da holder vi oss til saken, og dropper persondiskusjoner og hvilken by som har best flyplass oppe på nord-vestlandet.
</mod>

Her er en liten oversikt over månedlige scheduled tall mellom ABZ og KSU i følge UK CAA
August 2013 = 73 passasjerer
September 2013 = 598 passasjerer
Oktober 2013 = 557 passasjerer
November 2013 = 526 passasjerer
Desember 2013 = 241 passasjerer
Januar 2014 = 230 passasjerer
Februar 2014 = 200 passasjerer

Skal man legge til grunn at samtlige 267 pax som fløy direkte til og fra utlandet i mars fløy med BMI til og fra ABZ, så gir det et snitt på 8,1 pax per flygning, da Avinors statistikk viser at det var 33 flybevegelser på denne ruten.

Ser at BMI har tatt vekk Kristiansund som destinasjon fra sine bookingsystemer. Sist gang flygningene lå inne på avinor.no var i slutten av oktober.
Tidens Krav (lokalavisa i Kristiansund) prøvde etter hva jeg har hørt å få en uttalelse fra BMI, men de ville visst ikke kommentere noe som helst.

Back