BMI Regional med Stavanger-Newcastle

Jeg fikk mail bra BMI nå om dette:

Rutetider er som følger:

BM1134 MTWTF - - SVG 15:40 NCL 16:00
BM1136 - - - - - - S SVG 16:15 NCL 16:35

BM1133 MTWTF - - NCL 10:45 SVG 13:05
BM1135 - - - - - - S NCL 13:25 SVG 15:45

Skal det stå så lenge som 2,5 timer på SVG på ukedagene?

Regner med det blir WGH, ja. Og dette skjer rett etter at jeg kastet noen gamle BMI-tagger jeg fant i en lomme... :p
Vi hadde dem i 2014 på rute til/fra GOT (da som SGH), samt minst 1 flyvning i 2015 som kom til Sola etter at den ikke kunne lande på Gardermoen.

Last edited:
BMI har også flydd innenlands fra SVG.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har mer tro på Newcastle enn deres tidligere eventyr på SVG. Det er større muligheter for både turisme og business i begge ender. NCL er vel en av de eldste destinasjonene i utlandet fra SVG?

Hyggelig det er noen som starter opp der. Det har jo vært litt mye dårlige nyheter derfra siden ifjor. Hadde Houston, Paris og endel andre startet tidligere, burde de ha vart lengre. Men men, vanskelig å spå i oljeprisen.

Til Aberdeen er det vel kun SAS og Widerøe for tiden. Det var fire selskaper på strekningen tidligere.

NCL er vel en av de eldste destinasjonene i utlandet fra SVG?
Ikke bare en av de eldste, men den eldste. Selv om det neppe kan kalles noen kassasuksess den gangen:

Det engelske flyselskapet Allied Airways åpnet , i juli 1937, en rute mellom Newcastle og Stavanger. Etter mindre enn 2 måneder ble ruten lagt ned da kun 15 betalende passasjerer hadde benyttet denne reisemåten. Selskapet benyttet et fire-motors fly av typen De Havilland 86A Express med plass til 11 passasjerer.

https://avinor.no/konsern/flyplass/stavanger/om-oss/flyplassens-historie/flyruter

Men i nyere tid fløy jo Dan-Air i mange år med HS748, BAC1-11 og BAe146 før BU overtok. Og etter at DY gjorde et forsøk rundt årtusenskiftet med F50 er det vel bare WF som har vært der.

Last edited:
Eastern Airways fløy også NCL-SVG-NCL i flere år.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back