• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

bmi Regional åpner Norrköping - München

Trdfly

Moderator
Medlem
bmi Regional åpner Norrköping - München

Denne er støttet opp av lokale krefter, og i samarbeid med Lufthansa.

Den 15 april börjar det brittiska
flygbolaget BMI Regional flyga till
Norrköping från München (Tyskland).

Det blir en avgång i vardera
riktning på vardagar och söndagar.

Flygavgångarna kommer trafikeras
med Embraer 135/145 (37/49 passagerare).

På vardagar blir det ankomst till Norrköping klockan
13:20 med retur till München klockan 13:45.

På söndagar blir det ankomst till Norrköping klockan
14:40 med retur till München klockan 15:10.
http://www.svenskaflygbolag.com/
 
Re: bmi Regional åpner Norrköping - München

Denne er støttet opp av lokale krefter, og i samarbeid med Lufthansa.

Synd bare at det ikke ligger inne codeshare med LH, som det gjør på f.eks KSD-FRA. Får håpe det kommer.
Så er jo tidene ganske håpløse, ikke noen connection vestover, kun øst.
 
Re: bmi Regional åpner Norrköping - München

Synd bare at det ikke ligger inne codeshare med LH, som det gjør på f.eks KSD-FRA. Får håpe det kommer.


Kan vel være det er en viss treghet i systemet? Selv om codeshare ikke nødvendigvis er nødvendig

Dette er jo endel av en oppbygging fra MUC for BMI hvor de også skal starte Bergano, Rostock, Bergamo og Southampton, og alt er nok koordinert med LH
 
Re: bmi Regional åpner Norrköping - München

Skulle trodd noe slikt kunne være lønnsomt mellom feks SVG-FRA. Tydeligvis ikke lønnsomt med tre daglige Lufthansa. Men her er vel kostnadene og risikoen en del lavere. Om ikke BMI har blitt skremt bort av tidligere forsøk på SVG...
 
Re: bmi Regional åpner Norrköping - München

Skulle trodd noe slikt kunne være lønnsomt mellom feks SVG-FRA. Tydeligvis ikke lønnsomt med tre daglige Lufthansa. Men her er vel kostnadene og risikoen en del lavere. Om ikke BMI har blitt skremt bort av tidligere forsøk på SVG...

Dersom lokalt næringsliv går inn med oppstartsmidler eller konkrete forpliktelser på antall seter, er det nok fristende for selskapene å velge disse rutene.

Det sagt så vet jeg ikke om det er tilfelle her, men det har vært slik ved flere andre bmi oppstarter fra distriktene i Sverige.

Det er jo helt naturlig å velge flyplasser som reduserer egen økonomisk risiko.
 
Back
Top