Blue1 i Noreg i vår/sommar?

Re: Blue1 i Noreg i vår/sommar?

Cedlind: Blue1 är en del av SAS Gruppen med en stor focus på säkerhet och en Cabin kår som snackar min 3 språk varav Svenska(Scandinavisk) är en. Finska och Engelska är de två andra. Våra änställda är 100% anställda av gruppen och inte via ett bemannings bolag i något skummt land utan skatter och social stötte när det gäller doktor,sjukvård etc.

Tycker att din kommentar är under all kritik.

Sorry men det är min åsikt!:old

Er de lønnet iht SAS overenskomst da eller gamle Blue1 kontrakter ?
Etter hva jeg har lest her ble Blue1 lønnet lavere enn ansatte i SAS. Nå skal de i tillegg inn å produsere i Norge som har en av de høyeste personalkostnadene. At man stiller spørsmål om også ikke dette kan kalles sosial dumping til menigheten her inne finner jeg adekvat..

Cedlind: Blue1 är en del av SAS Gruppen med en stor focus på säkerhet och en Cabin kår som snackar min 3 språk varav Svenska(Scandinavisk) är en. Finska och Engelska är de två andra. Våra änställda är 100% anställda av gruppen och inte via ett bemannings bolag i något skummt land utan skatter och social stötte när det gäller doktor,sjukvård etc.

Tycker att din kommentar är under all kritik.

Sorry men det är min åsikt!:old
Jeg er fullstendig klar over det du sier. Men det må da være lov å spørre uten å havne "under all kritikk" ?

Det har tidligere blitt sagt at det å benytte spanskansatte slynget inn på norsk innenriks er fy-fy, selv om de er direkte ansatt i selskapet. Derav mitt spørsmål.

For the record: Jeg bryr meg egentlig katta den ene eller andre veien. Som spotter synes jeg selvfølgelig det er fantastisk med litt variasjon. :)

Kanske fel ordval där Cedlind, ber om ursäkt.

Har jobbat en del för att få KF av med sitt namn som lågprisbolag för länge. Men handen på hjärtat så är det inte de det är.

Brgds Ludde

Er det noen som vet om Blue1 skal fly til TRD ?

Mandager i Juli, på ARN-ruten og noen til OSL i blandt....

TRD-ARN: 14/4, 24/6, 1/7, 8/7, 15/7, 22/7, 25/7, 26/7, 29/7 og 8/8.

Ikke funnet noen til/fra OSL ennå. (Men der er det hakket vanskeligere å lete)

Med forbehold om at SAS har ombestemt seg. Igjen. :)

Ser de kommer til og med til TOS på ARN-TOS :)

Flere ganger i sommer, deriblant 1 juli er B717 satt opp på SK1491/1492 ARN-TOS-ARN
Pluss at de stikker innom en dag på charter 3 fly i slengen..:O

Mister man muligheten til å tjene poeng med andre program enn EB når Blue1 opererer flighten?

Mister man muligheten til å tjene poeng med andre program enn EB når Blue1 opererer flighten?

Nei, da Blue1 = SAS, imotsetning til Widerøe som er et eget selskap utenfor Star Alliance

7 april ser ut til å være første 717-avgang innenriks med OSL-BGO-OSL. (SK277/8)
Noen som har oversikt over planlagte ruter utenom BGO og HAU? Innenriks altså ...

Last edited:

TRD-CPH skal Blue1 fly alle avgangene unntatt den siste på Lørdag og de tre siste på Søndag da Cimber flyver disse, har ikke orket å sjekke noe mere men utifra det jeg så her så skal Blue1 fly TRD-OSL på søndag også...så eneste med CRJ900 blir vell Estonian Air i sommer :D

717'en kommer fra HEL som SK2703 med ankomst OSL kl 16.
Søndag 7 april flyr den HEL-OSL (SK2703), OSL-BGO (SK277) og BGO-OSL (SK278).
Så tar den seg en liten stopp på OSL før den returnerer til HEL som SK2704 (avg. 20.40).

Andre dager i uka vil den fly HEL-OSL-ARN-OSL-HEL og HEL-OSL-HAU-OSL-HEL.

Har søkt på avganger etter 16:30 fra OSL, men har kun funnet disse.

Noen dager står 717'en i ro på OSL i over 4 timer , men det kan jo være at noen flights står oppført med feil flytype.

TRD-CPH skal Blue1 fly alle avgangene unntatt den siste på Lørdag og de tre siste på Søndag da Cimber flyver disse, har ikke orket å sjekke noe mere men utifra det jeg så her så skal Blue1 fly TRD-OSL på søndag også...så eneste med CRJ900 blir vell Estonian Air i sommer :D

Hvor finner du dette? På SAS.no står MD81 og CRJ oppført på CPH-TRD-CPH...

WF.no....vet at noen ikke har troen på den WIAS hele tiden men jeg bruker nå den!

Første jeg fant 10. juli var KF B717. På sas.no.

[KVS Availability Tool 7.1.6/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
Code:
CPH  Copenhagen Kastrup DK [EKCH]
TRD  Trondheim Vaernes NO [ENVA]
WED  10 Jul 2013 - 17 Jul 2013

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
SK/QA      2882    CPH   12:45     TRD   14:15     CR2  0   ------7     01:30       3       -   30 Jun   11 Aug
SK/KF      2882    CPH   12:50     TRD   14:25     717  0   ----5--     01:35       3       -   12 Jul   09 Aug
SK/KF      2882    CPH   13:10     TRD   14:45     717  0   1234---     01:35       3       -   08 Jul   08 Aug
SK/QA      2888    CPH   16:50     TRD   18:20     CR2  0   ------7     01:30       3       -   30 Jun   11 Aug
SK/KF      2884    CPH   21:05     TRD   22:40     717  0   1234567     01:35       3       -   10 Jul   17 Jul

Takk Cedlind. Jeg sjekket ikke så langt fram. Men ser at SAS reduserer til 2 daglige. Det er vel ikke bra......

Takk Cedlind. Jeg sjekket ikke så langt fram. Men ser at SAS reduserer til 2 daglige. Det er vel ikke bra......

Er vel snakk om feriejusteringer, som gjøres på de fleste ruter hvor forretningsreisende utgjør en stor del av kundegrunnlaget. OSL-KRS er jo et godt eksempel her, hvor det ihvertfall tidligere ble redusert fra fem til to daglige om sommeren

Back