• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Blue Air starter București - København S17

Re: BlueAir til CPH:

Blue_Air_YR-BAJ.jpg

Blue Air holder sine fly fine og det er vanskelig å tro maskinen ovenfor er over 24 år gammel. Boeing 737-430 YR-BAJ har jeg tatt bilde av i Bucharest mens jeg ventet på min Austrian flight som ble med en Condor A320.

Blue Air holder sine fly fine og det er vanskelig å tro maskinen ovenfor er over 24 år gammel. Boeing 737-430 YR-BAJ har jeg tatt bilde av i Bucharest mens jeg ventet på min Austrian flight som ble med en Condor A320.

Det er jo litt artig hvor lenge disse flyene holder, sålenge de får en god dose TLC. :-D
Noen av tallknuserne her inne, som har en hunch på hvor langt det vil være økonomisk fornuftig å tøye strikken? Rent sikkerhetsmessig ser jeg ingen grunn til å være skeptisk, men alt har jo sin pris, når man kommer langt nok ned i alfabetet på sjekkene..

Du ser jo hvordan f.eks. Delta og Allegiant opererer. Deres eldste fly er eid, så de har null eierkostnader (flyene er avskrevet) , men høyere vedlikeholds- og driftskostnader. For å si det veldig enkelt - tricket er å holde disse kostnadene under kapitalkostnadene (pluss fuel/vedlkehold) til nye fly.

Re: Blue Air starter București - København S17

Work Labour is extremely cheap in Romania. Time-Lönn der nede er sapass lav at det virker helt uvirkelig for Nordmenn. De har MX muligheter ved BBU og hadde noen fly i ganske langt tid inne i BBU for C- / D- Sjekker.

BlueAir har nylig kjöpt 5 stykk 737-530 fra Automatic Leasing som ble opprinnelig med LH. Gamle travere - 25 ars gammelt, men med ferske sjekker og vindu.belt mod pluss ny kabin slik at disse fly har potensiale a fly i 10 ar fremover. De baserer sitt hel forretnings-strategi pa dette. Billige fly, billig lönn, ingen problem a holde disse gamle fly i drift.

Back