• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Blue 1 blir SAS

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
Fikk en nyhetsmail fra SAS i dag med følgende melding:

"Fra 1. november 2012 tar SAS en mer synlig posisjon i det finske flymarkedet og samler alle sine kommersielle funksjoner under SAS varemerke. Samtidig endrer det SAS-eide flyselskapet Blue1 sin virksomhetsmodell og blir et produksjonsselskap."

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/For...sjon-i-Finland/?WT.mc_id=NOEMtraffic&vst=true

Tror og håper dette vil bidra positivt til å styrke SAS sin posisjon i Norden.
 
Blir det da nye farger på B717 mskinene eller vil de være som dem er?
Ikke helt billig å male om de 9(?) maskinene..
 
Fløy med dem idag, og de stotret litt på velkomstmeldingene som plutselig inneholdt litt nye navn og saker. Forøvrig var det ikke store forskjellene bak gardina tror jeg. Mulig foran er anderledes.

Men fin flytur. Hadde glemt hvor utrolig behagelig 717 er å fly med. Saft suse for et fly, altså.
 
MD-95 forever! Denne maskinen skal prøves neste år ja, blir som å
fly en revitalisert MD-87, bare langt mer moderne, full glass-cockpit,
osv osv. Ser kun positive ting, med å føre Blue1 inn i SAS ytterligere.
 
Back
Top