• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Blokerte seter ved check in.

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Ser at på flyvingen min i morgen er rad 1, 4 og 5 opptatt eller blokkert. Har forhåndsbestilt 5A sm EBG og har beholdt dette setet. Har noen flinke SGS-folk blokkert noen rader for EBG, eller har de klart å plassere større reisefølger på rad 1, 4 og 5? Er selv Boarding 1. En annen person har tatt 2D. Nødutgangradene er som vanlig blokkert.

Ser at på flyvingen min i morgen er rad 1, 4 og 5 opptatt eller blokkert. Har forhåndsbestilt 5A sm EBG og har beholdt dette setet. Har noen flinke SGS-folk blokkert noen rader for EBG, eller har de klart å plassere større reisefølger på rad 1, 4 og 5? Er selv Boarding 1. En annen person har tatt 2D. Nødutgangradene er som vanlig blokkert.

Det er sansynlig vis blokkerte seter.

Imm

Pussig situasjon med SAS online check-in

Skal ta "hele slekten" på tur i morgen og er - som vanlig - ansvarlig for å sjekke alle inn og ordne med setevalg. Alle billettene er bestilt med poeng via den respektives EBG-konto (forskjellig PNR), og vi hadde forhåndsreservert seter (type 2A, 2C, 2D og 2F).

Da jeg skulle sjekke inn, var min bedre halvdel (m/spedbarn) flyttet til 1A, uten mulighet for å endre setevalg (trolig p.g.a. surstofftilgjengelighet for spedbarn, i følge SAS på telefon), mens resten beholdt sine forhåndsvalgte seter på rad 2. Det var imidlertid ikke mulig for meg å ta plass på 1C, da dette var 'opptatt'. Faktisk var alle seter unntatt 2F (jeg hadde 2D) opptatt.

Da jeg sjekket inn mine foreldre, kom derimot 1C og 1D - i tillegg til 2F - opp som tilgjengelige seter, som de kunne velge. Hvis jeg gikk tilbake og prøvde å sjekke meg selv inn på nytt, var det fremdeles kun 2F som var ledig.

Spørsmålet mitt blir da kort og greit: Hvorfor?

SAS kunne ikke hjelpe på telefon, og henviste meg til innsjekk på flyplassen i morgen. Det blir nok ikke noe stort problem å fikse det slik at vi får sitte sammen, men jeg synes uansett det er merkelig at setekartet oppgir ulik tilgjengelighet for passasjerer i lik klasse og med lik EB-status.

Re: Pussig situasjon med SAS online check-in

Hver gang jeg har å gjøre med websiten til SAS ser det ut som om det er minst én randomgenerator involvert.

Re: Pussig situasjon med SAS online check-in

Det høres ut som det kan være seter som er blokkerte.

Det er noe lignende det som Crisscross også opplevde på en avgang forleden dag.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=103018

Kan være det dere opplever nå.

Eventuelt at en annen person sitter på 1c, og at du derfor ikke får flyttet deg dit.

Last edited:
Back