BLL og AAL efter 29/102008

Det ser ut til at SAS har 8-9 daglige avganger på denne ruten og at de fleste av avgangene er priset til ca. 460 danske kroner. Cimber Air flyr fire-fem ganger daglig og prisene starter på 326 danske kroner, men normalt noe over dette.

Billund op med 12,4%. Det bliver spændende og se hvor meget Sterlings exit kommer til at betyde for den kommende tid.

http://www.bll.dk/sitecore/content/Home/maanedsrapporter/2008/Oktober.aspx

Og her kom fordelingen:

Opgjort over de sidste 12 måneder indtil den 28. oktober havde Sterling i alt på rute- og charterflyvninger 578.000 passagerer, svarende til 22,9 % af det samlede passagertal. Charterbureauerne har været meget dygtige til med ultrakort varsel at finde erstatning for Sterling. Det betyder, at alle charterflyvninger er gennemført og også i fremtiden vil blive gennemført med andre flyselskaber.

Sterlings udenrigsruter transporterede i de seneste 12 måneder tilsammen 295.000 passagerer, svarende til 11,7 % af lufthavnens samlede passagertal.

Ser i øvrigt at DY stiller med MD83 på AAL !
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=18750

Og da var Norwegian i gang - noen som har noe informasjon om hvordan det har gått så langt? Synd at Norwegian setter inn MD-83-maskiner med FlyNordic-design, synes de burde spandert på seg et fly i Norwegian-farger, gjerne med en dansk vri!

Det er vel LGW de skal flyve til? Den tror jeg hurtig vil blive udvidet til 2 eller 3 daglige. Men mon ikke FR aligevel udvider med en ekstra på STN, med mindre AAR kommer med et tilbud.
Så venter vi bare på Sun Air, det bliver vel "bare" en udvidelse fra 2til 3 på CDG.
Jeg havde håbet på noget fremmet metal.

Transavia skal flyve for Bravo Tours indtil sommer hvor primera overtager.
http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/60220:Rejser--Bravos-gaester-skal-flyve-med-Transavia

Travel service skal flyve også for Bravo Tours til Thailand, denne vinter fra både BLL og CPH med Boeing 767-300 i Stedet for det konkursramte Zoom.

Det er vel LGW de skal flyve til? Den tror jeg hurtig vil blive udvidet til 2 eller 3 daglige. Men mon ikke FR aligevel udvider med en ekstra på STN, med mindre AAR kommer med et tilbud.
Så venter vi bare på Sun Air, det bliver vel "bare" en udvidelse fra 2til 3 på CDG.
Jeg havde håbet på noget fremmet metal.

Transavia skal flyve for Bravo Tours indtil sommer hvor primera overtager.
http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/60220:Rejser--Bravos-gaester-skal-flyve-med-Transavia

Travel service skal flyve også for Bravo Tours til Thailand, denne vinter fra både BLL og CPH med Boeing 767-300 i Stedet for det konkursramte Zoom.

LGW med ATR72 bliver mit bud, QI skriver selv 3daglige er planen til sommer.
Så må vi jo se om Hr Ree har noget i posen !

Og da var Norwegian i gang - noen som har noe informasjon om hvordan det har gått så langt? Synd at Norwegian setter inn MD-83-maskiner med FlyNordic-design, synes de burde spandert på seg et fly i Norwegian-farger, gjerne med en dansk vri!

Dersom det logistikk-messig hadde latt seg gjøre, tror jeg det hadde vært smartere å sette inn MD-maskinene i Norge enn i Danmark. Det er i Danmark publikum må lære seg et nytt selskap å kjenne, i Norge vet alle hvem Norwegian er uansett.

Ser ud til DY fik en fin start :)

Det norske lavprisselskab Norwegian fik en flot start på ruten Aalborg-København i dag 6. november. Der var mange passagerer med for de første afgange, selv om Norwegian er en ny og ukendt fugl i Danmark.

http://www.aal.dk/default.asp?kategori1=1a&id1=11&id2=576

Da giver Cimber gas :)

Det sønderjyske flyselskab Cimber Air åbner en ny rute fra Billund til London samt udvider Billund-Oslo, Billund-København og Aalborg-København efter Sterlings kollaps

Nogen der ved hvad frekvensudvidelsen bliver på henholdsvis BLL-CPH og AAL-CPH.

Ålborg er interessant da Sterling fløj 5x daglig på denne rute. Indtil videre er Norwegian gået ind 3x daglig (og snakker allerede om en mulig frekvens øgning), Cimber har annonceret at de øger betjeningen af AAL-CPH og senest har SAS meddelt at de gør det samme.

Så spørgsmålet er om det ender ud med at der er højere kapacitet på denne rute end før Sterling forsvandt? Det eneste vi nu mangler er at Sterling genopstår og igen vil flyve på denne rute - så er der først for alvor overkapacitet og blod-røde tal for operatørerne på denne rute.

De to første avgangene hadde 70 og 89 passasjerer og fra 14. november er Norwegians egne 737-300 på plass på ruten - begge opplysninger ifølge Aalborg Lufthavn.

Nogen der ved hvad frekvensudvidelsen bliver på henholdsvis BLL-CPH og AAL-CPH.

Ålborg er interessant da Sterling fløj 5x daglig på denne rute. Indtil videre er Norwegian gået ind 3x daglig (og snakker allerede om en mulig frekvens øgning), Cimber har annonceret at de øger betjeningen af AAL-CPH og senest har SAS meddelt at de gør det samme.

Så spørgsmålet er om det ender ud med at der er højere kapacitet på denne rute end før Sterling forsvandt? Det eneste vi nu mangler er at Sterling genopstår og igen vil flyve på denne rute - så er der først for alvor overkapacitet og blod-røde tal for operatørerne på denne rute.

Udvidelse på OSL:
Ved et indsætte et nightstop i Oslo, og udvide vores nuværende 4 daglige rundture, til i alt 5, skaber vi tre- timers frekvens i begge retninger og får skabt et helt unikt produkt, som vores konkurrenter vanskeligt kan matche .”

Da giver Cimber gas :)
Omend en forsigtig start LonX1 daglig
OSL-BLL udvides fra Marts

Det sønderjyske flyselskab Cimber Air åbner en ny rute fra Billund til London samt udvider Billund-Oslo, Billund-København og Aalborg-København efter Sterlings kollaps

http://ekstrabladet.dk/kup/rejser/article1080623.ece

Udvidelse på OSL:
Ved et indsætte et nightstop i Oslo, og udvide vores nuværende 4 daglige rundture, til i alt 5, skaber vi tre- timers frekvens i begge retninger og får skabt et helt unikt produkt, som vores konkurrenter vanskeligt kan matche .”

Men det besvarer vel ikke hvad udvidelsen bliver på BLL-CPH og AAL-CPH. Det tyder på at AAL bliver udvidet fra 4x til 5x daglig - Jeg kunne forestille mig at BLL-CPH bliver udvidet fra 7x til 8x daglig.

BLL-LGW kommer til at bliver fløjet med CRJ200.

Men det besvarer vel ikke hvad udvidelsen bliver på BLL-CPH og AAL-CPH. Det tyder på at AAL bliver udvidet fra 4x til 5x daglig - Jeg kunne forestille mig at BLL-CPH bliver udvidet fra 7x til 8x daglig.

Der må være sat lidt større fly ind på BLL-CPH på enkelte afgange, der bliver åbenbart stadig kun de 7 afgange.

Ellers har det været en tynd kop te, med nye ruter efter Sterlings Exit fra BLL.
Jeg er bange for at det betyder en del afskedigelser, hvis der ikke snart bliver annonceret noget.

Der må være sat lidt større fly ind på BLL-CPH på enkelte afgange, der bliver åbenbart stadig kun de 7 afgange.

Ellers har det været en tynd kop te, med nye ruter efter Sterlings Exit fra BLL.
Jeg er bange for at det betyder en del afskedigelser, hvis der ikke snart bliver annonceret noget.

Det undrer mig lidt at QI ikke investerer i nogle større fly
til BLL/ MUC/OSL/LGW ! Eks. CRJ 700/900/Q400

Back