BLL - min nye favorittflyplass!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Jeg har reist med SuperSpeed II fra Larvik til Hirtshals, og denne var mye bedre enn Color Line Express-opplegget som gikk for flere år siden. Den eneste fordelen da var at båtene gikk til Skagen og ikke til Hirtshals. Skjønner ikke hvorfor Color Line er så glad i Hirtshals...

Fordi det er den korteste veien over Skagerak fra Larvik. Hirtshals har også fått opp veistandarden, så du nå har 4 felts vei fra Hirtshals og hele veien ned gjennom DK. Havna i Skagen er alt for liten til å ta imot et skip på 211 meter og har heller ikke kapasitet i havna til å ta i mot så mange pax og biler. Enig i at det var sjarm å ankomme Skagen med gamle Pegasus. Var flere turer med den!

Dessuten er det ikke mange av pax'en som skal bli værende i havnebyen skipet ankommer til. De fleste skal jo videre(ø)

BF:cool2

Last edited:
BLL er nice. Jeg var nede på dagstur med QI med full omvisning. Jeg tror tilogmed den har rom til å vokse litt - ikke dårlig.

Denne tråden handler jo mer on Color Line vs alternativene og Bizflyer sin lille reklamekampanje for Olav Nils Sunde sine båter...

Men for å lede den inn på BLL igjen vil jeg gjerne som JoeW også si mer enig i at flyplassen er veldig fin, en av de beste jeg har flydd fra/til.

Denne tråden handler jo mer on Color Line vs alternativene og Bizflyer sin lille reklamekampanje for Olav Nils Sunde sine båter...

Men for å lede den inn på BLL igjen vil jeg gjerne som JoeW også si mer enig i at flyplassen er veldig fin, en av de beste jeg har flydd fra/til.

Vel, når forumSjefen spør så får man svare!

En kamerat i København undersøkte priser for å reise til Norge. DFDS skulle ha over 5000 til Oslo, Stena skulle ha over 3000, mens Color Line til Larvik var 990,- så da var det ikke noe tvil om hva han valgte.

Color Lines konsept for SuperSpeed er at det skal være en rask og behagelig transport etappe. Så da får BlackHawk og de andre som skal bo i de fineste lugarene heller velge Stena da, og betale deretter!

Så er det nå rimelig stor forskjell også da, å sammeligne en båtreise
med lugar helt fra København til Oslo (med DFDS på 16,5 time)
kontra en ren transportetappe fra Hirtshals til Larvik (på kun 3t 45min).
Og da skal man i tillegg kjøre bilen fra København til Hirtshals,
som tar 4,5 til 5 timer (ca. 480km). Så her kommer det jo an
på hva man foretrekker selv, jeg er ikke tvil.. ^_^

Det eneste som kanskje kan bli bedre er shopping-tilbudet på avgang. Det er litt trangt, og det mengler en kiosk. Sto leeeenge i kø i snack-baren i går, bare for å få min lille dose med Cocio, i kø med folks som skulle bestille mat og øl og whatnot. Ellers en super flyplass! Spotterforholdene kunne vært bedre, men det er faktisk mulig å ta bilder fra terminalen. Store fine vinduer - uten den irriterende solskjermingsfilmen som så mange andre flyplasser er så glade i.

HEIA BLL!!!

Shoppingudbudet kan godt forbedres lidt ja !,
men der findes et lille cafeterie/kiosk langs gatene til
højre for snackbaren !

Det var den jeg mente, Jan.
Men, de har også fått en liten pølsevogn (veldig gode priser) som står langs veggen ved det store all-rommet.

Security-personalet er også meget vennlig, og smilende. Her skulle et par andre flyplasser ha sendt folkene sine. Og - eller kanskje nettopp derfor - de fleste jeg har sett i security på BLL er "godt voksne", ikke de unge på minimum-wage som man særlig ser på ARN og OSL.

Et annet genialt trekk på BLL - kan det ha noe med nærheten til LegoLand å gjøre? - er de mange sportsvognene som man kan låne (gratis) til å trille småbarna rundt i etter at man har sjekket inn sin egen vogn. Det er MANGE av dem, og de er veldig praktiske. Noe å tenke på for andre skandinaviske flyplasser (så får man helelr leve med at det koster noen DKK å kjøpe plast-pose til å putte vognen i når man sjekker inn.

Synes også at Billund var en veldig grei flyplass. Mener å huske at Taxfree'en der ikke var spesielt billig. Men dette er noen år siden. Fløy Maersk fra BLL til KRS. Fra vi tok av i BLL til vi landet i KRS gikk det 17 minutter. Måtte jobbe hardt for å få ned både Champers og G/T på den tiden:colgate:

Back