Bli med på flymatfabrikken...

Re: Bli med på flymatfabrikken...

På flymatkjøkkenet bruker kokkene samme type laks som på Bagatelle.

Også kjent som død laks? Forøvrig bruker de vel stort sett samme type vann også, men uten at jeg har vært på Bagatelle, så tror jeg faktisk at de er mer kritiske til hva slags råvarer som slipper inn på kjøkkenet i Drammensveien.
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Det er Salma-laks de snakker om. Denne står på Bagatelle-menyen ifølge den siste testen i DN. Og Hellstrøm er "markedsfører" av denne merkevaren. Salma-laks får man også kjøpt hos f.eks. Meny i Oslo. Den er utmerket, spesielt til sashimi ! :)

http://www.salma.no/

Den er forresten bare 10-20 kr dyrere per kg enn den vanlige daue laksen i filet de har i fiskedisken.
 
Last edited:
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Virker som at ting er på riktig vei her, husker når min far sluttet i Gate Gourmet var han frustrert over den stadige senkningen av kvaliteten på maten (han jobbet over 20 år i SAS Service Partner og senere GG).
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Salma-laks får man også kjøpt hos f.eks. Meny i Oslo. Den er utmerket, spesielt til sashimi ! :)

Selv om kvaliteten er bra nok for sushi, så synes jeg faktisk den er ganske smakløs de 5-6 gangene jeg har kjøpt. Jeg er rett nok bortskjemt med å snike meg til helt ferske (1-2 timer gamle) ørret-sider fra noen som har hatt ørret gående oppe i nord, men dog, litt lite smak har salma-laksen. :)

-A
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Kravet om billigst mulig billetter er forklaringen på hvorfor vanlige reisende må betale for serveringen. Lene Håkonsen, som er ansvarlig for mattilbudet, har likevel følgende trøst:

–Ciabattaen vi har er rågod. Den er spesiallaget for oss!

Jeg kjøper alltid denne hos SAS Norge, og jeg må si at jeg blir skuffet om de ikke har den eller er utsolgt! De av dere som leser mine tripreports, har nok sett et bilde av denne typen en del ganger...:

8-1.jpg


Meget bra artikkel!
 
Last edited:
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Prøvde denne til BOO sist jeg var der, men da var den nærmere kjeks enn Ciabatta...men den var god på smak.
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Prøvde denne til BOO sist jeg var der, men da var den nærmere kjeks enn Ciabatta...men den var god på smak.

Ja, har også fått den litt overstekt/tørr noen ganger, men stort sett er den bra - og mye bedre enn f.eks. alle disse trakantsakene som selges.
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

He he, interessant dette ja! Både video og artikkel, kunne ikke
unngå å legge merke til dette:

I oppvasken kan vi studere matrestene. Hær lærer kjøkkengjengen hva som ikke faller i smak hos flypassasjerene.


Vil tro de hadde relativt god tid på seg da, å forstå at denne
nærmest "famøse" lakse-pastaen fra IC-flyvningene ikke scoret høyest.. ^_^
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Okay, var vel ikke så langt tilbake i tid nei - at dette gjaldt de som
reiste på IC direkte ut fra OSL med B767. Da ble de i allefall "spart" for
den opplevelsen, kanskje like greit! :lol:
 
Last edited:
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Var da airbuser som fløy SK907/8 sist? Men uansett.
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

All den diskusjonen rundt dau laks, fikk meg til å tenke på reklameskiltet utenfor fiskebutikken som reklamerte med

"Levende torsk i skiver"

Kanskje det blir det neste hos SAS? :colgate:

BF:cool2
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Og dette vil nok også mange være enig i:

Avslutningen av cateringsamarbeidet med Lufthansaeide LSG Sky Chefs kom derfor som en stor overraskelse for de fleste da den tyske flygiganten er storfavoritt til å overta SAS.


Om noen år, er det vel en viss sjanse for - at situasjonen er stikk motsatt;
dersom GateGourmet mister avtalen til fordel for LSG..
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Men uansett så vil jo arbeidsplassen i stor grad bare flyttes mellom de to evnt andre selskaper. Slik at antallet arbeidsplasser i sektoren blir ikke mye mindre. Selv om man sikkert benytter sjansen til å ta ut litt arbeidskraft.
 
Re: Bli med på flymatfabrikken...

Og dette vil nok også mange være enig i:

Avslutningen av cateringsamarbeidet med Lufthansaeide LSG Sky Chefs kom derfor som en stor overraskelse for de fleste da den tyske flygiganten er storfavoritt til å overta SAS.

Om noen år, er det vel en viss sjanse for - at situasjonen er stikk motsatt;
dersom GateGourmet mister avtalen til fordel for LSG.

Man kan jo snu på det også: Dette gir LH enda en grunn til å kjøpe opp SAS, da de kan sikre 1000 Lufthansa-arbeidsplasser i Skandinavia. Om man skal tro artikkelen, da.

SAS må ta sine grep for å overleve. Man beholder ikke en dyrere underleverandør (som man vel da må gå ut ifra at LSG er) kun for å pynte bruden for LH, i tilfelle et eventuelt oppkjøp.
 
Back
Top