Blåselampe på Besøk - OSL

Re: Blåselampe på Besøk - OSL

Tommy må si at dine bilder er helt rå, Kvalitet, vinkler og andre finesser er helt i topklasse, ser frem mot at se flere bilder fra din nye linse.

MVH Torben

Oi, må si eg smiler bredt av alle kommentarene, kjempe! :D

Ikke sikkert du smiler like bredt av min kommentar,men men ;)

Mye bra her,Tommy,men jeg synes du svikter litt i etterbehandlingen av bildene. Mange av bildene vil komme veldig mye mere til sin rett og fremstå som bedre hvis du "gjør jobben ferdig".
Rent konkret bør du på flere av bildene passe på at histogrammet strekkes slik at tonefordelingen blir mere korrekt og at høylys og skygge havner der de bør. Dette medfører at bildene tilføres mere kontrast og du slipper litt av det "triste og gråe" som preger noen av bildene.
Du gjør en kjempeflott jobb med selve fotograferingen,Tommy. Hvis du nå i tillegg legger like mye vekt på etterbehandling av bildene, kan dette bli veldig bra:)

skal passe på det til neste gang :) men på de bildene av startup og takeoff så hadde eg omtrent sola midt i fleisen, og det gjorde sitt til tap av kontrast :)

Utrolig fine bilder. Ser og ikke minst hører de av og til når de "leker" på Kjeller. En opplevelse å kjenne det dirrer i kroppen når den drar av sted rett opp:D
Gratulerer med 100-400mm. Har den selv og er meget fornøyd.

Dette er nok en Bodø maskin, ifølge mine kilder er det bare 7-11 som er på Ørlandet om dagen. Den har vært der en god stund nå, resten er i Bodø.

Herlig med F-16 bilder, den er og blir en fantastisk pen maskin. Det er nå 16 år siden jeg jobbet på disse selv (306 var da på Rygge), men blir aldri lei av å se på disse fantastisk pene maskinene.

Back