BKK-trip og flypriser?

geha

ScanFlyer Blue
Er ny her på forumet. Mange interessante debatter og imponerende mye kunnskap om flybransjen.
Barna og jeg vurdere å ta jul i Thailand. Har fulgt med på prisene på Finn for perioden 10 til 30 desember. Registrerte Qatar sine introduksjonspriser. De forsvant når introduksjonsperioden var over. Nå ser jeg at de er tilbake, samtidig med at TG, ihvertfall dersom du velger returdato 29 desember, kommer opp med uvanlig lave priser til dem å være. Svarer Thai på konkurransen fra Qatar? Jeg vet ikke. Noe her som kan noe om dette?

Velkommen!

Som en med et par år i bransjen, bland annet med bakgrunn fra produksjon av priser, kan jeg gi deg et kort svar: Alle følger med på alle!

Om du endrer til 08DEC-29DEC så får du OSL-BKK tur/retur for 4529 for 1 voksen akkurat nå. Finnes også til 4506, men for bare 23 kroner mere får du en finfin forbindelse i DOH.

I samme tidsperiode selger TG billetter for ca 13600 (på egen nettside). Det er et par tusen over introduksjonstilbudet Qatar har i businessklasse!

Det skall inrømmes at jeg ikke er upartisk her, men jeg ville gått for det førstnevnte alternativet.

I upartiskhetens navn skal det dog nevnes at Turkish har greie priser i denne tidsperioden også.

I samme tidsperiode selger TG billetter for ca 13600 (på egen nettside).

Nu er Thai vel notorisk kendt for at være betydelig dyrere på egen hjemmeside end via så mange andre salgskanaler. Selv bestilte jeg til mine forældre med Thai og her var prisen næsten 2500 kr. dyrere pr. person på Thai's hjemmeside end hos online-rejsebureauerne.

Så sammenligningsgrundlaget skal vel egentligt være med den billigst tilgængelige Thai pris og ikke med Thais hjemmeside.

Når det så er sagt, så er Qatar et ganske fint alternativ til Thai og så mange andre - specielt til den pris de har lige nu. Selv er jeg ikke den store fan af Thai - til trods for det sætter jeg mig næste fredag ombord på deres gamle 747 fra CPH fordi jeg foretrækker direkte flyvninger ;)

Generelt har Thai vel også et noget bedre economy produkt fra OSL end fra CPH og ARN.

TGs noe umoderne prisdistribusjonspolitikk er jeg kjent med, derfor "(på egen nettside)". Jeg burde dog ha nevnt det på en tydeligere måte.

Gjelder også SQ... Der må man til byråer... Forstå det dem som vil.. Reisebyråer tilbyr helt fleksible billetter ( IT ) for langt under TG/SQ...

Takk for fine innspill. Kommer oss ikke avgårde før 13 desember med retur 29. Eldstegutten må gjøre unna noen tentamener. Dermed blir det Thai. To voksne og et barn tur-retur Osl-Bkk med TG for 17 200 virker som en ok pris. Går for den.....skal se det blir en bra jul..

Back