Bjørn Kjos har startet og selge seg ned i Norwegian

Someone

Moderator
Medlem
Bjørn Kjos har startet og selge seg ned i Norwegian

Bjørn Kjos og HBK Invest har i det stille begynt å selge sine Norwegian aksjer

De er nå nede i 15%, men har også solgt aksjer gjennom en TRS til Danske Bank, og benytter de seg ikke av «returretten» her vil de være nede i 12% eierandel

https://www.nettavisen.no/okonomi/h...sjer-i-hemmelighet---uffa-meg/3423925420.html

Norwegians grundere Bjørn Kjos og Bjørn H. Kise har de siste månedene i det stille solgt seg betydelig ned i flyselskapet.

Re: Bjørn Kjos har startet og selge seg ned i Norwegian

I det stille? Er han ikke som spesialrådgiver for ledelsen å anse som innsider som må melde handler? Tydeligvis ikke.

Hva pris solgte dem på mon tro?
Kan man klandre dem for å se skyer i horisonten?
Fritt marked, ikke Insider trading her vel, man må være spå kjærring for å se Corona krise komme i full fart.
Jeg synes synd på Kjos nå, han gamblet friskt men så kom mye rart i veien, 787 batterier med grounding, 737-Max, Corona osv etter fullt kjør med ekspansjon over hele kloden.
Evig eies kun det tapte var visst et gammelt ordtak på 70 tallet.

Tipper mesteparten ble solgt på 8-12 kr.
Og ikke helt sikkert at salget skjedde frivillig, aksjene var temmelig høyt belånt...

Rart for både Kjos og mange ansatte i Norwegian tenker jeg...

Tipper mesteparten ble solgt på 8-12 kr.
Og ikke helt sikkert at salget skjedde frivillig, aksjene var temmelig høyt belånt...

Jeg er svært overrasket hvis dette var et frivillig salg. Gitt belåningsgraden tror jeg vi her snakker tvangssalg

Back