Billetthjelp - denied boarding voucher

Furahini

ScanFlyer Blue
Hei!

Jeg haaper, og regner med noen her inne kan hjelpe meg med dette.
Min far og hans kone ble nektet ombordstigning paa SA284 (JNB-BOM) i desember i fjor grunnet overbooking, og fikk da vedlagte kompensasjon. Spoersmaalet mitt er da hva noyaktig har de faatt, og hvordan kan denne benyttes?

Jeg fatter saapass at de kun kan benytte denne innen ett aar (20 desember 2012), og jeg regner med den kun er gyldig paa JNB-BOM-strekningen. Lurer da paa om denne gjelder tur/retur, eller kun en vei? Og, det staar at verdien ikke kan overstige USD750, men hva mener de med 'unless for specified tour'? jeg skjoenner engelsken, men betyr dette at de kan bruke mere enn USD750 paa denne billetten? De var booket i H-klasse, og regner da med denne kun kan benyttes i samme klasse?

Haaper noen kan kaste litt lys over denne billetten! :-)

Takk paa forhaand.

Attachments

• IMG_0003 EDIT.jpg
    IMG_0003 EDIT.jpg
    136.3 KB · Views: 445
Re: Billetthjelp

Ser for meg ut som en "reisesjekk" -- og ville ikke anta noen begrensinger ift. booking-klasse eller rute -- dog nok begrenset til SAs rutenett.

(Per definisjon en MCO -- miscellaneous charge order -- og ingen billett ;) )

Ingen ekspert på dette, men har hatt tilsvarende på CO, og det funket slik at jeg brukte den med telefonisk booking og fikk avslag på booket reise.

Også på NW som jeg tok til billettkontoret på OSL og booket billett gjennom KL ( til KUL ).

Ingen ekspert på dette, men har hatt tilsvarende på CO, og det funket slik at jeg brukte den med telefonisk booking og fikk avslag på booket reise.
.

Og når leverte du kupongen? Verdien ligger per definisjon i kupongen når det er en MCO som her, og må leveres for å kunne avregnes.

EDIT: Når det er sagt er det mange med langt mer efaring i ticketing her som nok kan gi et mer definitivt answer enn meg

Re: Billetthjelp - denied borading voucher

Husker CO ville ha et eller annet nummer på den, navn etc..havnet hos en dame i Holland for tre år siden.

Antar det er vanskelig å fysisk levere den siden de ikke har billettkontor i Norge. Selvfølgelig post men da vil det ta evigheter før jeg får confirmed e-ticket. Fikk den på EWR etter vi begge frivillig ble kasta av CO 38. Så antar datasystemene fikset det..

Ganske sikker på at jeg ikke kunne bruke den en gang til:lol:

Siden verdien på den er oppført som 0, men sektor og RBD er nevnt, så tror jeg du har rett - du får en tur JNB-BOM i H-klasse, men får betale skatter selv. Gyldigheten står også tydelig, 1 år fra utstedelsedato.

Teksten om USD750 har ingenting med verdien på denne MCOen å gjøre, mer enn at det er maksverdien en MCO (med noen unntak) kan ha.

Kan også nevne at man kan lage en EMD (Electronic Miscellaneous Document) istedet for MCO (dette er flyselskapsavhengig), og med en EMD er det ingen fysiske kuponger som må sendes eller liftes. Det er nok det CO har utstedt rf. eksemplet her over.

Allright, tusen takk for alle kommentarer og svar!

Jeg har ikke sjekket med SAA selv, fikk denne bare av min far som ville jeg skulle se litt paa det (men er for tiden meget opptatt), men kan jo forsaavidt ta kontakt med dem siden jeg er i Soer-Afrika. Han har forsoekt aa komme i kontakt med dem fra Norge men det er ikke lett..

@TheTicketor - Tror du dette kun gjelder for en enveis-tur, eller kan den brukes T/R?
Uansett, skal hoere med SAA jeg..

Siden verdien på den er oppført som 0, men sektor og RBD er nevnt, så tror jeg du har rett - du får en tur JNB-BOM i H-klasse, men får betale skatter selv. Gyldigheten står også tydelig, 1 år fra utstedelsedato.
Kunne de ikke da ha utstedt en åpen papirbillett med en gang -- eller ville det blitt trøbbel med skatteberegning senere?

Back