Billeter til Australia

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Da er det bestemt at jeg skal på sommerferie til Australia nemlig Melbourne. Ja jeg veit det er vinter der nede. Men er det noen i dette forumet som har noen triks for å få en grei pris på biletten. Har leita litt på nettet og biligste jeg finner er ca 11 000,- men det hadde vært kult om jeg kom under 10 laken. Avreise fra Krs, men hele sør-norge hvis det lønner seg. Vil gjerne ha gjennomgående billett. Men man tar hva man får. Har dere noen tips.

Mvh

stig

ofte kan det lønne seg å kjøpe en verden-rundt billett, for siden du skal til Australia er det jo samme hvilken vei du reiser, og så kan du ha et par morsomme stopp på veien. Norge-Australia er uansett en LAAAANG tur å ta et hopp. Sjekk www.sasbraathens.no og ikke minst www.wideroe.no

Da flyr du jo MH og tar deg en stopover i Malaysia på veien. Booker du hotell et sted i Malaysia, så får du domesticbilletten dit for kun skattene.

Nå har jeg sjekket litt både her og der og BA er billigste jeg kan finne fra Oslo til Melbourne ca 11500, uansett om jeg sjekker ba.com eller opodo.co.uk. Er nok verken ung nok eller student nok til å få noen spesialpriser på kilroy. Får lete litt til men BA peker seg nå ut.

Ellers synes jeg wideroe.no sasbraathens.no og andre har en dårlig løsning når de ikke presenterer prisen før etter at du har valgt avgang. Burde presnetere dette før.

Orkideekspressen pleier å ha ganske gode tilbud til Australia innimellom.

Tidlig ferie , sjekk denne http://www.qantas.com.au/regions/dyn/se/specials/nFlash9?lk=promose

Originally posted by storg
Ellers synes jeg wideroe.no sasbraathens.no og andre har en dårlig løsning når de ikke presenterer prisen før etter at du har valgt avgang. Burde presnetere dette før.

Såvidt jeg har skjønt (correct me if I'm wrong), så bryr ikke wideroe.no seg om hvilken avgang du velger så lenge du passer på at du hele tiden søker på pris, og ikke avganger. Ergo, når du kommer på listen over avganger kan du bare la de forhåndsvalgte avgangene stå og velge "Pris reiseruten med: Laveste pris" og "Vil du søke på lavere eller alternative priser: Ja". Da skal du få den billigste uansett hvilken avgang du har valgt.

Morten.

Originally posted by P.A. VIKING
Tidlig ferie , sjekk denne http://www.qantas.com.au/regions/dyn/se/specials/nFlash9?lk=promose

Da må man være kjapp;
Sale Period: Sales permitted up to and including 10 April 2005

Originally posted by Enhanced
Originally posted by storg

Såvidt jeg har skjønt (correct me if I'm wrong), så bryr ikke wideroe.no seg om hvilken avgang du velger så lenge du passer på at du hele tiden søker på pris, og ikke avganger. Ergo, når du kommer på listen over avganger kan du bare la de forhåndsvalgte avgangene stå og velge "Pris reiseruten med: Laveste pris" og "Vil du søke på lavere eller alternative priser: Ja". Da skal du få den billigste uansett hvilken avgang du har valgt.

Morten.

Det stemmer det. Bare huk av at du søker etter laveste pris på forsiden, så kommer systemet direkte opp med de 4 laveste tilgjengelige prisalternativene.
I neste steg kan du da bestille direkte.
Når er det denne reisen skal foregå da ?

Back