Bilder OSL 18.04

LN-TAL

ScanFlyer Silver
Her er noen bilder tatt 18.04, og på slutten er noen "bonusbilder" tatt i dagene etter 18. og frem til igår.

All konstruktiv kritikk mottaes med takk !

bro.jpg

brussels.jpg

csa.jpg

kkh.jpg

kkt.jpg

lkl.jpg

rpl.jpg

rrb.jpg

spanair.jpg

tuh.jpg

wf.jpg

lddu.jpg

ap.jpg

speed.jpg

utvindu2.jpg

Veldig pent! Jeg likte best bildene mot slutten men det er vel ingen stor overraskelse. Bildene av fly på finale var også fine og med flere bilder tatt med en noe uvanlig vinkel, og forandring fryder. Jeg kommer ikke på noe å sette finger'n på her og nå.

Dette ser bra ut det!:) Det eneste er hvis du tenker på å sende inn til anet eller jpnet- prøv å sentrere flyet i bildet. Noen av innflyvningsbildene ligger flyet litt høyt i bildet med for mye luft under! Da blir bildet gjerne forkastet til tross for et ellers godt teknisk resultat!:8:

Takker :)

SE-DYD: i utgangspunktet er flyet sentrert, men jeg liker ikke bilder med sentrert objekt, derfor cropper jeg slik at objektet (i disse tilfellene: flyet) blir liggende i øvrekant, og med litt mere luft foran nesa enn bak. Dersom flyet hadde vært under avgang hadde jeg valgt å la det være mer luft over flyet, evt. sentrert.

Men det er bare meg :) Det er jo noe som heter det gyldne snitt, og det er noe jeg forsøker å bruke, selv om den metoden nok i utgangspunktet ikke er tenkt brukt på flybilder :)

Jeg trodde faktisk at du croppet det slik med vilje slik at teksten i bunn "justerte" følelsen av sentrering i bildet...

Det har du forsåvidt også rett i, men fortsatt har jeg lagt til luft på undersiden for at flyet ikke skal ligge sentrert.

Men hva gjør dere andre (og særlig du seilfly) ? Er det stort sett sentrert som gjelder på flybilder ?

Jeg pleier å se det an og ta det på gefülen. Om jeg en gang i blant frir til Airliners så måler jeg nesten millimeter for å gjøre det likt på alle kanter... Men strengt tatt synes jeg ikke sentrering er så farlig så lenge flyene havner helt ute på sidelinjen - og det ser man tidvis eksempler på; men dette var godt innenfor hva jeg mener er greit! Spørs hva man vil bruke det til. -Men for forum-bruk pleier jeg ikke å legge så like mye i det enn til bilder til a-pics/liners

Back