Bilder fra Manchester, DEL 1

Roxman

ScanFlyer Gold
Poster da min første av trolig 3 serier med bilder fra Manchester Airport. Bildene er tatt fra MIN tur, fra 13-16 Juli;) Fantasisk flyplass med tanke på spotting.

Tar gjerne imot kommentarer med tanke på forbedring:)

IMG_0001.jpg

IMG_00013.jpg

IMG_00018.jpg

IMG_00024.jpg

IMG_00030.jpg

IMG_00034.jpg

IMG_00042.jpg

AirFrance med en Airbus A320-100, en av 2 jeg fikk på denne turen. Kan umulig være mangen igjen av disse?

IMG_00067.jpg

IMG_00068.jpg

IMG_0009.jpg

Det var alt for nå.. Håper noen av dem falt i smak;)

Last edited:
Flotte bilder fra en spottervennlig flyplass!
Hva slags fotoutstyr bruker du?

:wow: VC-10

Utrolig bra og skarpe bilder - nesa på BMI 330en var digg. Mye etterbehandling??

Takk for at du deler!

Najs! Spesielt de tre siste :up: American bildet var også steike bra :)
(Og jeg som trodde det var noe skiiiiikkelig spesielt med de der Airbussene du snakket om i sted. De manglet jo bare noen winglets ;) )

Forbedring?? Neeh... Finnair så jo noe skeiv ut, men ellers :up:

Last edited:
Mye etterbehandling??

Nei, egentlig ikke. Er bare det helt standard, contrast, kurver og skarphet. Men vett ikke selv om jeg er fornøyd. En eller annen grunn føler jeg bildene blir "dårlige" når jeg tar dem i overskyet/tåket vær.:drunk:

Knallbilder! Dette var virkelig en fryd å se på, nydelige motiver og sylskarpe, teknisk gode bilder. Blir ikke bedre!

Er det mange 747 som trafikkerer Manchester? Kanskje jeg må vurdere et besøk..

Du nevnte du føler du får dårligere bilder i overskyet vær. 2.8 versjonene er skarpest rund 5.6 (tror jeg) og i overskyet vær må du kanskje ned på laveste f-stopp 2.8 eller 4, avhengig av hvilken utgave du har, og da tegner ikke objektivet like skarpt som det gjør på høyere blendere. Mulig det er grunnen?

Last edited:
Flott serie dette her synes jeg.:)

Men her hos meg så synes jeg bildene ser litt for mørke ut, spesielt under flyene....;)

Airbus 330.

Rox: Bildene dine var helt supre de :up

Sliter selv med å då min 40D til å levere. (Sånn sett var det lettere med 30D) :cry:

Hvilke instillinger har du kjørt?

Er det mange 747 som trafikkerer Manchester? Kanskje jeg må vurdere et besøk..

Det er bare Virgin som flyr 747 i regulær passasjertrafikk fra MAN. På fraktsiden er det det derimot flere - Cathay, Dragonair, China Airlines, Air China, Great Wall og Kalitta.

Det er også en del sporadiske besøk av 747er, så som fra Corsair (TUI) og Kuwait Airways den siste måneden.

Både denne, og del 2 fra MAN var bra, mange fine bilder! Fikk lyst til å dra dit selv (har aldri vært der).

Back