Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Bildene er tatt fra terminalen, en flott terrasse ut mot flystripa
Frank
Herlig Herman!
Sikkert en bra ferie også. Hvaler er jo ikke allverdens på denne tiden av året![]()
Finne bilder
Min mor er oppvokst der så var der mye på 70-80 tallet i min ungdom. Dette var før de forlenget rullebanen (da 1600m..)
Ganske interessant for å si det mildt. B727'n som TAP brukte på den tiden linet ble opp på rullebanen for takeoff.
Så kom pushback trucken og dyttet oss helt tilbake på kanten av rullebanen (stupet)... Satt du bakerst kunne du se rett ned
i sjøen over kanten.. . Så var det flat pedal! Måtte alltid mellomlande i Lisboa da de ikke kunne
ha med særlig med fuel ut fra Funchal.
Landingene var ikke mindre interessante, som regel i mørket etter ett par runder rundt øya..
På den tiden var det nesten ikke turister og flyet fylt med lokale folk som bad sine siste katolske bønner
høylydt før landing. Som regel brukte man ett par forsøk på å komme ned.
Spesielt fra øst er det en dal hvor det kommer kraftige vinder ned som på final skyver deg ut av kurs.
Må innrømme at jeg klappet etter ett par av landingene der. Bjartmar bråstopp, hvis du ikke holdt på alle
eiendelene dine forsvant de forrover i flyet. Var alltid flere leteaksjoner etter landing husker jeg. Mistet ett kamera
en gang. Good old days
W
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.