• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bilder fra i dag 5.mai 2007

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
PIA jukset og landet ikke der andre landet og vi som sto på vollen ble snytt for gode landingebilder. Det kommer en uskarp for PIA og et ved avgang litt forsinket.

Cargo til Koreanair landet på riktig bane i forhold til vollen og dro av gårde så det føyka.

Ellers mye fly å se, men lite spennende og så kom Airbus til Mytravel og da var jeg i bilen fra et sted til et annet sted - ingen gode bilder av den.

Vel vel - noen bilder kommer her,

Jan

Attachments

• korean-2.jpg
    korean-2.jpg
    130.5 KB · Views: 10
  • korean-3.jpg
    korean-3.jpg
    130.8 KB · Views: 9
  • korean-4.jpg
    korean-4.jpg
    212 KB · Views: 10
  • korean-5.jpg
    korean-5.jpg
    198.1 KB · Views: 10
  • korean-6.jpg
    korean-6.jpg
    174.8 KB · Views: 10
  • korean-7.jpg
    korean-7.jpg
    141 KB · Views: 1
Noen til tåler vi her på scanair.no :p

Attachments

• mytravel-1.jpg
    mytravel-1.jpg
    174.6 KB · Views: 7
  • braathens-2.jpg
    braathens-2.jpg
    140.5 KB · Views: 6
  • rått 283.jpg
    rått 283.jpg
    138.3 KB · Views: 3
  • oe-hms.jpg
    oe-hms.jpg
    138.3 KB · Views: 5
  • widero-small-2.jpg
    widero-small-2.jpg
    162.3 KB · Views: 8
  • widero-small.jpg
    widero-small.jpg
    181.9 KB · Views: 5
Så liker 737 til Norwegian også :cool:

Attachments

• nax3.jpg
    nax3.jpg
    207.7 KB · Views: 2
  • nax4.jpg
    nax4.jpg
    193.7 KB · Views: 1
  • nax5.jpg
    nax5.jpg
    194.2 KB · Views: 1
  • nax2-komp.jpg
    nax2-komp.jpg
    53.3 KB · Views: 2
Flotte bilder! :clap

Fartet litt rundt omkring i dag jeg. Tror ikke jeg så deg noe sted.

Flotte bilder,eneste bruk zoomen litt mer tror jeg du blir en extra god fotograf.Wish very good luck:lol:

Litt bedre paa komposisjonen, litt mer balanse i bildene, litt mer rettvinklet og litt mindre kapping i motivene, saa blir dette bra. Du kommer deg, men det er litt igjen .. :up:

Originally posted by LN-MOW

Litt bedre paa komposisjonen, litt mer balanse i bildene, litt mer rettvinklet og litt mindre kapping i motivene, saa blir dette bra. Du kommer deg, men det er litt igjen .. :up:

Takk for tilbakemeldingen - jeg regner med at mer ballanse kan gjøres noe med i redigering, rettvinkel har noe med meg og kamera og kapping av motivet skjer - men jeg tar hintene.

Rettvinkel - skal linjen være i forhold til bakkenivået objektet i lufta ???

Et spørsmål til mine lærere:

I Microsoft office picture manager under redigering, så kan jeg beskjære bilde til det jeg vil, men hvordan beholde størrelsen som skal benyttes på bilde ???

For at bildene ikke skal bli litt lange, smale korte osv, så har i dag ikke redigert noe, bildene er helt rått.

God helg

Jan Støkkebo

Denne var der når jeg kom ved 11:35 tiden og den reiste litt etter Cargoren til Korea ( den blå fruen)

Jan

Attachments

• dhl-4.jpg
    dhl-4.jpg
    128.7 KB · Views: 1
Originally posted by ATC-flyradar

Takk for tilbakemeldingen - jeg regner med at mer ballanse kan gjøres noe med i redigering, rettvinkel har noe med meg og kamera og kapping av motivet skjer - men jeg tar hintene.

I Microsoft office picture manager under redigering, så kan jeg beskjære bilde til det jeg vil, men hvordan beholde størrelsen som skal benyttes på bilde ???

For at bildene ikke skal bli litt lange, smale korte osv, så har i dag ikke redigert noe, bildene er helt rått.

Bakkenivaaet skal alltid vaere level hvis den er synlig. Det ser 'feil' ut naar banen f.eks. heller 20-30 grader .. ;)

Anbefaler aa holde bildene saann noenlunde i 4:3 .. dvs. samme som vanlig skjermformat.

Ikke eksperimenter for mye med aa fotografere deler av flyet. Det skal mye til for at det blir vellykket. Det siste Korean-bildet, f.eks. kunne vaert fint, men flyet er plassert opp i hjoernet og det er kappet av baade topp og hale ... det er som aa fotografere halve ansiktet naar du skal ta et portrett.

Inntil du begynner aa foele deg trygg paa aa velge rett motiv, vil jeg anbefale deg aa fotografere hele flyet saafremt det er mulig.

OK -- naa har jeg vaert slem, men du ba jo om kritikk ... :colgate:

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by ATC-flyradar

Bakkenivaaet skal alltid vaere level hvis den er synlig. Det ser 'feil' ut naar banen f.eks. heller 20-30 grader .. ;)

Anbefaler aa holde bildene saann noenlunde i 4:3 .. dvs. samme som vanlig skjermformat.

Ikke eksperimenter for mye med aa fotografere deler av flyet. Det skal mye til for at det blir vellykket. Det siste Korean-bildet, f.eks. kunne vaert fint, men flyet er plassert opp i hjoernet og det er kappet av baade topp og hale ... det er som aa fotografere halve ansiktet naar du skal ta et portrett.

Inntil du begynner aa foele deg trygg paa aa velge rett motiv, vil jeg anbefale deg aa fotografere hele flyet saafremt det er mulig.

OK -- naa har jeg vaert slem, men du ba jo om kritikk ... :colgate:

Du er ikke slem - du forteller meg hva som er riktig og galt - sånn skal det være.

Jeg er glad for at du kommer med slike tilbakemeldinger.

Jeg kommer tilbake med flere bilder, men tar en liten pause - nå har jeg vært på osl i nesten 14.dager i strekk.

Men lørdager er "best" med både PIA - Korean - Mytravel -DHL osv.

Jan

Back