Bilder fra Gran Canaria Airport (LPA)

sandnes

Newcomer
Var på ferie på Gran Canaria denne uken, og på onsdagen tok vi turen til flyplassen som ligger like utenfor Las Palmas. Var skyet denne dagen, og bildene er tatt like før det blir mørkt, så enkelte bilder er litt kornete grunnet dette. Heldigvis bidrar mitt Canon 7D til at ISO-støyen ikke blir for dominerende. Noen av bildene er faktisk tatt med ISO-5000

grancanaria_01.jpg

Flyplassen har to rullebaner, begge på 3100 meter.
grancanaria_02.jpg

Binter var ikke et uvanlig syn på flyplassen. Har flere turer hver dag mellom de kanariske øyene.
grancanaria_binterarrival.jpg

Tyskregistrert TUI-maskin
grancanaria_tuiflydeparture.jpg

Luxair fra Luxembourg.
grancanaria_luxairarrival_01.jpg

Samme fly like før landing.
grancanaria_luxairarrival_02.jpg

Var to Norwegian-maskiner på flyplassen denne onsdagen, denne skulle til Oslo.
grancanaria_norwegiandeparture.jpg

Det portugisiske flyselskapet SATA med sin ATP. Sto SATA Air Acores på flyet, men tror denne kom fra Funchal, Madeira.
grancanaria_sataarrival.jpg

TUI-fly hvor stripen til høyre er kondens.
grancanaria_tuiflyarrival.jpg

"Spotter"-bilen. Leide en VW Touareg i Puerto Rico (hvor vi bodde), og brukte denne til å komme oss blant annet til Las Palmas.
grancanaria_touareg.jpg

Last edited:
Flotte bilder fra en plass jeg elsker! :)
Thomas Cook er visst ikke noe skjeldent syn der nede nei (fra bilde 1.) :D

Takk for det :-)
Thomas Cook var veldig dominerende, sammen med TUI og Iberworld :) Fløy selv med Thomas Cook ned der

Flott serie! :D

Er nok ikke røyk det kommer fra den Tui'en. Er sammenpresset, fuktig luft som kondenserer til 'skyer' og legger seg som striper og forsvinner med en gang ;)

Tror jeg... xD

Du ser det også på bilde 6.... Ytterst ved flapsen på høyre side..... Ganske vanlig når det er fuktig i lufta....

På lørdager er det syv DY maskiner innom der....

Likte bildet av rullebanene. Ser ut som de ligger veldig nær hverandre. Men det er vel en optisk illusjon tenker jeg...

Back