Bilde av Braathens 767?

767`n i Braathens SAFE farger fortjener en 6`er... Stilig...
 
Originally posted by DY
Originally posted by EB
767`n i Braathens SAFE farger fortjener en 6`er... Stilig...
Enig....men der var det trangt ombord....!!

Slo ikke BY/Britannia Uk som hadde 274 seter o/b mot BU's 242 seter....SAS hadde vel i sin rundt 155-170 i sine -200, men da med flere kjøkken og BUSE I NESA class
 
Da var jeg ikke så langt unna da.....Jeg tenkte å skrive 155-160 først :smokin
 
Originally posted by Basselusk
Men hvor fløy de?
Jeg ser at en god del av bildene på a.net er fra Stockholm :wow:

Mest charter. Ett fly var vel stasjonert på ARN. Det andre var stasjonert på GEN, men fløy også rute i Norge mellom FBU-SVG og FBU-TRD...
 
Ble vel også brukt SVG-BGO-TRD-BOO-EVE-TOS. Finnes vel endel bilder av B767 fra EVE i allefall. Kanskje mil charter da...
 
De ble IKKE brukt på melkeruta på kysten, så bilder fra nord må være tatt i forbindelse med milchartere. Eneste innenlandsrutene den gikk fast i perioder var først en rundtur FBU-SVG-FBU, så FBU-TRD-FBU på morgenen, og en tilsvarende i rushtida på ettermiddagen. Dette var i de perioder den Oslo-baserte ikke hadde charteroppdrag.
Den ARN-baserte fløy også en del subcharter for SAS, hovedsakelig ARN-GOT og v.v. i tillegg til en del milcharters også i Sverige.

En annen mulighet for bilder er at SUV hadde en visnings-turne landet rundt før den ble satt i trafikk. Da var den innom de fleste større flyplasser.... Hva hadde man ikke råd til i de dager.... :smokin
 
Sier ikke at den ble brukt fast....men kanskje ved høytider? Anyway - utrolig hva man hadde råd til tidligere ja.
Braathens SAFE-crew husker vel ukesstoppene på Cherterturene til Syden med lengsel i blikket;)
 
Originally posted by Stone
De ble IKKE brukt på melkeruta på kysten, så bilder fra nord må være tatt i forbindelse med milchartere. Eneste innenlandsrutene den gikk fast i perioder var først en rundtur FBU-SVG-FBU, så FBU-TRD-FBU på morgenen, og en tilsvarende i rushtida på ettermiddagen. Dette var i de perioder den Oslo-baserte ikke hadde charteroppdrag.
Den ARN-baserte fløy også en del subcharter for SAS, hovedsakelig ARN-GOT og v.v. i tillegg til en del milcharters også i Sverige.

En annen mulighet for bilder er at SUV hadde en visnings-turne landet rundt før den ble satt i trafikk. Da var den innom de fleste større flyplasser.... Hva hadde man ikke råd til i de dager.... :smokin

Husker den hadde en pressetur første dagen den kom så det må finnes bilder i arkivene til de store avisene. Jeg var ombord like før den reiste, men måtte av like før den reiste på "signingsferden" fra FBU
 
Kan nok stemme at de ble brukt til diverse domestic rundt høytider, men kystruta ble heller forsterket med innleid materiell, f.eks. ekstra F27 fra Busy Bee eller Convair fra Norfly. Men hukommelsen min er jo ikke ufeilbarlig, så jeg kan jo la tvilen komme DY til gode! :hi2

Og de gode tidene, både for crew på stopover og andre ansattes frynsegoder, er nok forlengst over. Dessverre. (For oss...) Men moro har vi hatt det! :cheers:
 
Fint bilde:

sarah325.jpg
 
Nydelig fly, ja! Det var en skikkelig nedtur da de forsvant!

En artig detalj kan nevnes: BU tok seg faktisk råd til å ta C-sjekkene på dem selv. (DET hadde aldri skjedd i dag!) Hele flyet gikk ikke inn i hangar'n, men dørene ble delt og åpningene ble dekket med presenninger rundt bakkroppen slik at en kunne holde temp'en oppe inne. Fullt så heldige var ikke de som hadde ansvaret for halen, stakkarene ble værende utendørs med sine sakselifter. Det var en rimelig kald fornøyelse å jobbe C-sjekk ute i vintertemperatur, selv på "palmekysten". Det resulterte i en del røde neser og sykemeldinger....
 
Takket være kortere stopp for crewet så kan vi nå få billigere billetter...
 
Back
Top