Andre BH-Air med A332 til Rygge Torsdag

Jeg så den stod parkert på OSL da jeg ankom fra CPH for et par timer siden. Morsomt navn på flyselskapet, om ikke annet :colgate:
 
Intressant, takk for tips :) Ikke ofte det er så store maskiner på RYG.
Håper den tar av mot nord så blir det lettere å se takeoff.
 
Hmmm A330 på RYG høres artig ut.
Hva med RWY lengde? Er ikke den litt sånn "kort", da?
Lurer på om Aviator har highloadere der.
RYG er vel ikke de som har så mange widebodies. Noen som vet?
 
Spørsmål til Navigatøren!
Kommer den til å gå OSL-CHQ i morgen også?
Sjekka litt, og kan ikke se noen POS-flight med NVR-flightnr fra OSL. Er vel kanskje ikke langt inn enda.

Når blir A321'en som måtte "nødlande" fikset?
 
Nå er den på vei!
Mange som gleder seg til å ta mot denne maskinen på RYG. Ikke hverdagskost!
 

Attachments

  • a330ryg.jpg
    a330ryg.jpg
    49.4 KB · Views: 345
Den får seg en tur i morgen også, OSL-CHQ NVR239.
Vet ikke hvor den går videre etter det.

Penger i kassa for BH Air. :68: Denne fikk de levert 8 august i år.
 
Spørsmål til Navigatøren!
Kommer den til å gå OSL-CHQ i morgen også?
Sjekka litt, og kan ikke se noen POS-flight med NVR-flightnr fra OSL. Er vel kanskje ikke langt inn enda.

Når blir A321'en som måtte "nødlande" fikset?

Hei
Egentlig skulle den gått OSL-CHQ-TRF-CHQ-OSL, men siden 330 er for stor for TRF så skal den gå OSL-CHQ-ARN-CHQ-ARN og Novairs egen 321 SE-RDO skal gå ARN-CHQ-TRF-CHQ-OSL. Siden Novair flyr til JTR (Santorini) fra OSL på lørdag morgen så nytter det ikke med en 330 på OSL, (lørdag fra OSL: OSL-JTR-OSL-CHQ-OSL og ARN: ARN-SPU-ARN-CHQ-ARN) Novairs egen 321 som står hos SAS teknisk på OSL er muligens fikset til Søndag, men mest sannsynlig ikke klar før mandag. BH-Air vil da fly fra ARN også Søndag hvis det er behov.
 
DK har da vært på Torp med 330?

Tror ikke det, Luftfartstilsynet har satt en stopper for det i 2001. Da var Novairs egen 330-200 (som de ikke har lenger) på vei til TRF fra BOJ, men ble i siste liten omdirigert til OSL da luftfartstilsynet i siste liten mente at TRF hadde for smale taksebaner bl annet. Resten av sesongen måtte den fly OSL-BOJ i stedet for TRF-BOJ. Har også hørt at DK har vudert å benytte 330 til LPA vinterstid men får ikke tillatelse til det. Største maskin for TRF er 757-300.

noen linker om dette:
http://www.nrk.no/vestfold/nektet-airbus-a-lande-pa-torp-1.257968
https://nb-no.facebook.com/torp.no/posts/480325708662093
 
TRF har for korte rullebane-skuldre, men har hørt rykter om utbygging av den. Torps rullebane er på 2989 meter, og RYG sin er 2442 meter. Hadde vært gøy med større fly på TRF snart.
 
Back
Top