BGO-MAN og transfer på LHR? (splittet fra BA på SVG/BGO)

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
BGO-MAN og transfer på LHR? (splittet fra BA på SVG/BGO)

Ser ved ett kjapt søk på BGO - MAN som er en rute jeg muligens flyr i juni at jeg nå må bytte terminaler. T1 til T5. Hvor mye styr er dette? Slipper jeg å hente bagasje?

Re: British Airways på SVG og BGO igjen?

Ser ved ett kjapt søk på BGO - MAN som er en rute jeg muligens flyr i juni at jeg nå må bytte terminaler. T1 til T5. Hvor mye styr er dette? Slipper jeg å hente bagasje?

Bagasjen skal gå hele veien. Bare følge skiltene og en buss vil ta deg mellom terminalene

Terminalbytte på Heathrow tar laaaaang tid!! Søk litt på forumet for erfaringer. Trodde SAS fløy direkte?

Eller så kan du ta tog. ;-)

Unødvendig tungvint siden han da må landside og først stå i passkontrollkø.

Terminalbytte på Heathrow tar laaaaang tid!! Søk litt på forumet for erfaringer. Trodde SAS fløy direkte?

Laaaaaaang tid er vel en overdrivelse? Det tar den tid bussen bruker fra T1 til T5, og de går relativt ofte.

Skal man til MAN må man vel uansett gå gjennom passkontroll?

Det har du selvsagt helt rett i. Det glemte jeg.

Uten å kjenne forholdene ved T1, så er passkontrollen ved connection inn til UK i T5, ved samme sted som FCC (Flight Connections Center). Går han landside i T1, må han gjennom samme kontroll som alle andre som lander der og skal inn i UK, gå til toget (har ingen anelse om hvor langt det er), ta det til T5, og komme seg opp til avgang og gjennom security der.

Ved airside connection går han rett i en buss ved T1, og tar den til T5, og tar en rulletrapp rett opp til FCC der han følger skiltig for "domestic connections". Jeg tør påstå at det er forholdsvis kjappere enn å ta toget landside ;)

Ville de ikke være lettere å fly Flybe til NCL ?

Nei. Er langt fra Newcastle til Manchester. Jeg har kjørt mellom byene så jeg vet det. Flybe flyr på datoer jeg ikke har tilgjengelig.

SAS skal ha 3 ganger mer for å fly meg til MAN enn det BA/bmi skal ha. For det SAS vil ha kan jeg nesten fly business class med BA.

BA er billigst og best i mine øyne. Du får i tillegg en blings og noe å drikke. Det skal SAS ha penger for.

Nei. Er langt fra Newcastle til Manchester. Jeg har kjørt mellom byene så jeg vet det. Flybe flyr på datoer jeg ikke har tilgjengelig.

SAS skal ha 3 ganger mer for å fly meg til MAN enn det BA/bmi skal ha. For det SAS vil ha kan jeg nesten fly business class med BA.

BA er billigst og best i mine øyne. Du får i tillegg en blings og noe å drikke. Det skal SAS ha penger for.

Ved et kjapt søk på Finn i juni, så ligger SAS på mellom kr.2331 og 2780 t/r BGO-MAN. BA/bmi ligger noen datoer en del høyere og andre datoer noe lavere enn dette. Men direkteruten til SAS kommer av en eller annen grunn ikke opp. Går ikke den i juni...?

EDIT: Ser ihvertfall direkteruten går i juli - priser ned i kr.1722 t/r BGO-MAN. Grisedyrt...!

Last edited:

På BA.com får jeg billetten til kr 2009,- t/r vil jeg ha biz kan jeg få det til kr 3857,- SK skal ha ca 6500-7000 for det samme.

Prisen har steget en del de siste dagene, så ting har endret seg en del pga jeg ikke har fått fingern ut, men det er min feil fordi ting er litt usikkert på jobb og jeg ikke helt vet om jeg kan spikre reisen idag.

Back