• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Betalte 19.000 kroner for å slippe mer Norwegian-kaos

Re: Betalte 19.000 kroner for å slippe mer Norwegian-kaos

Originally posted by dc-8-63

Originally posted by LN-FHU

Dessverre vil ikke de"seriøse flyselskapene" ( ref tommy777) få istand en INTERLINE-avtale med DY, så er det dessverre ikke mye å gjøre. BUSK hadde heller ikke kjøpt nye billetter til alle passasjerene om de ikke hadde INTERLINE-avtaler med andre selskap...... :angry:

Det er vel 100% opptil DY og hvorvidt de vil betale det koster og ha Interline Avtaler...jeg skjoenner godt at DY ikke vil ta den utgiften (det er vel snakk om en minimumspris som sikkert ligger over DY's gjennomsnittspris) og forretnings messig er det sikkert fornuftig av DY og ikke inngaa InterLine Avtaler...men det forblir DY's avgjoerelse om de vil vaere med eller ikke.....

Joda, ser den. Men DY skal vel ikke ha mange slike episoder som dette før en interline avtale vil lønne seg? Aner ikke hva kostnadene er flyselskapene imellom, sikkert noen her som vet.

Hva er DYs gjennomsnittspris? Er det noen som vet? Sjekker av og til (og reiser) med DY til BGO/SVG/TRD. Prisene er ikke SÅ lave

DY eier vel ikke endorseringsstempel en gang. Ikke trenger dem det heller. "Endorsert av DY", hehe, jo mere jeg tenker på det, jo mere høres det ut som en god vits. :D

Sjekkhefte har dem neppe heller. Hvem har det i Norge 2006? Må være meget få.

Om man ble en ordentlig interline carrier, så kunne DY ha tjent noen kroner på SPA-avtaler (avtalepriser som andre selskaper kan bruke i samband med reiser på eget og i dette tilfelle DY, f eks BUD MA OSL DY SVG). Men dette krever jo administrasjon så klart... Finnes sikkert noe selskap i India eller Baltikum som skulle kunne ta den biten til en billig penge.

Originally posted by LN-FHU
Dessverre vil ikke de"seriøse flyselskapene" ( ref tommy777) få istand en INTERLINE-avtale med DY, så er det dessverre ikke mye å gjøre. BUSK hadde heller ikke kjøpt nye billetter til alle passasjerene om de ikke hadde INTERLINE-avtaler med andre selskap...... :angry:

Som dc-8-63 påpeker, det er ikke BUSK det står på... Og når det gjelder at BUSK ikke hadde kjøpt billetter dersom de ikke hadde hatt Interline-avtaler er riktig den, men faktum er jo at SK har interline-avtaler, tildels fordi de ikke ønsker å strande pax'en slik DY har gjort nå. ;)

Jeg vet ikke om denne har vært lagt ut på forumet tidligere, men her er blogen til Jarle Aabø selv:

Er vel 5 gangen..

Originally posted by Falcon
Jeg vet ikke om denne har vært lagt ut på forumet tidligere, men her er blogen til Jarle Aabø selv:

http://jarleaabo.nettblogg.no/190706105411_bombe_i_norwegian.html

Men han får jaggu svar på tiltale også (se kommentarer nederst).

Den har vært oppe to ganger tidligere i Kaputt DY-tråden. Men som jeg kommenterte der, den er fornøyelig lesning med mye påstander og ville spekulasjoner. :cool:

Dagsnytt 18 på NRK2 radio idag hadde Aabø og Kjos på telefon.

Det ble bare "goddag-mann-økseskaft" fordi Aabø påsto at flyet hans var kansellert, mens Kjos hevdet at det gikk forsinket.

Aabø mente at selskapet på et tidlig tidspunkt burde kunne visst når flyet skulle gå. (Som vi i bransjen vet at ikke er så lett i tidlige faser.) Kjos mente at Aabø kanskje hadde vært litt utålmodig.

Altså forholder paxen seg til ikke-levert A til B, mens flyselskapet viser til levert vare og da kommer ikke Interline med i bildet.

Noen her som kan verifisere om den gikk forsinket?

Ellers har hr Aabø et poeng når han påstår at flyselskapet ikke hadde klart å kommunisere ting godt nok. Men andre pax fikk det visst med seg...

Sånt kan enten bero på at i en gitt situasjon med et gitt (lavt) antall ansatte kan det være vanskelig å ordlegge seg slik at alle forstår. Man skulle trodd at Aabø som jobber i kommunikasjonsbransjen skulle kunne innhentet relevant informasjon på forhånd. Han forsto f.eks ikke hva de ansatte mente med EU-regler.

Pls ikke heng meg dersom jeg ikke har formulert dette totalt vanntett, da... :rolleyes:

Aabø effekt ? -13.36% på en uke
nas_uke.png

Originally posted by P.A. VIKING

Aabø effekt ? -13.36% på en uke
nas_uke.png

hehe....om en tror at dette skyldes Aabø så har man ikke forstått mye

Originally posted by Hurum

Nei, ikke stort jeg forstår, men btw NAS er ned 5.14% i dag....

Dårlige resultater og missfornøyde pax er ikke det investorer vil høre om.

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Hurum

Nei, ikke stort jeg forstår, men btw NAS er ned 5.14% i dag....

Dårlige resultater og missfornøyde pax er ikke det investorer vil høre om.

Ned 3,71% så langt i dag, o gpå samme nivå som rundt 1.februar i år

Så endte vi på -4,57% , 83,50

ned 4,29% til 83,75kr....

men hele Oslo børs raste ned i dag så...ned nesten 2%
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=224157&cat=100

Sikkert Aabø sin skyld det også:lol:

Ja børsen i Paris falt kanskje også :huh:

Back