Betale med kort ombord Wizz

matsbg

ScanFlyer Blue
Hei

Har sett det er en del som har litt peiling på bankkort og kredittkort så har ett spørsmål anngående betaling ombord hos Wizz.

Fløy med de fra BUD til MMX og kjøpte noe og spise ombord, betalte med kort. På kvitteringen jeg fikk tilbake så stod det fullt kortnummer (ikke bare de siste 4 sifferene), utløpsdato og hele mitt personnummer. Det var en kvittering merket med "Gate gourmet Danmark".
Jeg tenkte først og bare kaste kvitteringen men når jeg tittet på dette så jeg alle de opplysningene som stod skrevet på kvitteringen, og det er jo mer enn nok til og missbruke ett kredittkort..
Noen som vet regler for hva slags informasjon som skal oppgis på en sånn kvittering? Jeg syns det var skremmende mye informasjon, en del kaster jo bare sånne kvitteringer

Hallo du,
Nei siden Wizzair er catered hos en extern partner , som er Gate Gourmet Kastrup sä skal dem skrive av ditt 16 siffrede bankkort nummer samt utlöpsdato for og kunne debittere ditt kort, ca. 1-2 uker etter at du har reist kan du se at det stär debitert "Gate Gourmet Kastrup" . Personnummer tviler jeg sterkt pä at de skriver ned.

Dette var altså på kvitteringen som ble printet ut av kortmaskinen som jeg fikk hvor all denne informasjonen stod. Hadde jeg bare kastet den fra meg og noen andre funnet den, hadde de jo hatt veldig mye informasjon om meg
Forøvrig stod også hele mitt navn på den kvitteringen

Last edited:
Back