Betale for ekstra sete hos SAS?

Prøver å bestille et ekstra sete (for komfort) på 05400. (Reiser i SAS Plus). Svensken på telefonen aner ikke hva slags produkt det er, og skulle "undersøke". Nå har jeg hørt ventemusikk i 17 min.

På nettsidene står det at det kan bestilles enkelt over telefon: http://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/velg-sete/

Det er tydeligvis ikke bare kabinansatte som mangler opplæring i SAS' produkter.

Er det mulig...
 
Last edited:
Stemmer det så er det jo fantastisk. Med to stykker på tur så blir det jo 9€ pr pers, det er lett verd det. Da stiger SAS Plus med mange hakk i mine øyner.

Edit: Fra linken som ble lagt ved et par poster lengre oppe.
Ekstra sete
Hvis du trenger et ekstra sete for komfort eller av medisinske årsaker, kan du reservere et ekstra sete ved siden av ditt eget.
Mer om ekstra sete


- Bestillinger kan gjøres når du bestiller hos et reisebyrå eller SAS Customer Contact Center.

- Priser

SAS Go: Laveste tilgjengelige billettpris i din bestilte serviceklasse, eksklusiv avgifter og gebyrer.
SAS Plus: €130 (innenlands)/€180 (Skandinavia/Europa)

- Når du bestiller et ekstra sete:
Sjekk inn på flyplassen istedenfor online.
Ditt ekstra sete kan ikke brukes til ekstra bagasje.

Er du helt sikker på at prisene er justert?
 
Last edited:
Hva om flyet blir fullt? Mister folk sitt ekstra sete da? På innland er det jo ikke unormalt med mange som kommer til i siste liten.
 
Hva om flyet blir fullt? Mister folk sitt ekstra sete da? På innland er det jo ikke unormalt med mange som kommer til i siste liten.

Nei, setet mister man ikke - det er jo poenget med å kunne kjøpe ekstra sete...
Det som likevel kan være litt slitsomt er at andre passasjerer ikke alltid forstår dette, spesielt siden det er så sjeldent noen benytter seg av dette.
 
Men billigste pris i go, må en betale sskatter og fueltillegg. Skatter skal en iallfall ikke betale.

Hadde selv kjøpt ekstra sete til Bru på fredag, men hadde da to separate bookinger, funker fra osl, men ikke alltid fra utestasjonene.
 
Men billigste pris i go, må en betale sskatter og fueltillegg. Skatter skal en iallfall ikke betale.

Man skal ikke betale skatter, avgifter og fuel. Men mva må betales.
Bestillingen skal gjøres i samme reservasjon for at det skal fungere som forventet. (Selv om Altea har hatt noen hikker).

Prisene i Plus fra Norge er i utgangspunktet: 1080 kr for innenlands og 1000 kr for scandinavia/intra-europa og 1500 kr for intercont. Prisene er per segment.
 
Funker fra osl, men ikke alltid fra utestasjonene.

Så hvis man betaler for et ekstra sete så er det ikke sikkert at man får det på flyvningen fra utlandet til Skandinavia?

Jeg skal fly LHR-OSL og har bestilt ekstra sete til 1500 kr. Er det ikke sikkert at jeg får det da?
 
Så hvis man betaler for et ekstra sete så er det ikke sikkert at man får det på flyvningen fra utlandet til Skandinavia?

Jeg skal fly LHR-OSL og har bestilt ekstra sete til 1500 kr. Er det ikke sikkert at jeg får det da?

Jo, så lenge du har booket ekstra sete per tlf går det greit.
 
Okei, nå begynner jeg å bli meget irritert på SAS sin kundeservice på telefon.

Jeg vil bestille et ekstra sete (som vanlig i Plus), men de nekter å gjøre det fordi "det må bestilles ved booking". Dette har jeg gjort to ganger før, senest for en måned tilbake.

Vil virkelig SAS opptre slik foran en kunde som er villig til å betale 3000kr. for et sete de uansett ikke vil få solgt?
 
Er på vei til Frankrike, og skal fly med LH i øko, bestilt via SAS. Var opprinnelig 3 pax, men har fått frafall på en ved utreise, og forventer da å få ledig midtsete.

Ved innsjekking får vi beskjed om at flyet er overbooket, og at vi må gi fra oss dette setet. Jeg påpeker at vi har betalt for setet, og vil ha dette eller kompensasjon. Spurte om det var mulig med oppgradering til business i stedet, men fikk til svar at også business var fullt og at jeg må sende krav om refusjon til LH om jeg vil ha noe igjen.

- Er det noen som vet om selskapene kan kreve å få omdisponere seter som er betalt men ikke blir brukt?
- Kan jeg regne med å få refundert billettprisen om jeg sender inn krav om refusjon?

Vi som reiser har EBD og EBG
 
- Er det noen som vet om selskapene kan kreve å få omdisponere seter som er betalt men ikke blir brukt?
- Kan jeg regne med å få refundert billettprisen om jeg sender inn krav om refusjon?

Når passasjeren ikke møter, blir det regnet som no-show, og mener de fleste selskaper har i sine regler at de da kan disponere dette. Derav overbooking på fly(fullflex business møter jo også ikke alltid opp)
 
- Er det noen som vet om selskapene kan kreve å få omdisponere seter som er betalt men ikke blir brukt?
- Kan jeg regne med å få refundert billettprisen om jeg sender inn krav om refusjon?

Vedkommende (din reisepartner) har en reservert plass på flyet, ikke et spesielt sete (med mindre du har betalt for akkurat det). Hvis vedkommende ikke sjekker inn innenfor angitte tider, så er det en no-show og mister dermed sin reserverte plass. Refusjon er avhengig av reglene som følger billetten.
 
Takk for svar Superhai og Insomnia4u! Ser det litt klarere nå.

Historien fikk en lykkelig slutt, ved at vårt midtsete forble ledig under turen :fly
 
Back
Top