Bestilling og søk gjennom Wideroe.no - spørsmål

Re: Bestilling gjennom Wideroe.no - spørsmål

Er det noen mulighet til å tvinge søkemotorer til å bruke SAS Plus? Fikk bare Economy, Business og First som valg.

Er det noen mulighet til å tvinge søkemotorer til å bruke SAS Plus? Fikk bare Economy, Business og First som valg.

Ja, momondo, itamatrix og google/flights har alle muligheten til h huke av for premium economy, da vil du få opp SAS plus.

Hvor skal du reise?

Mest et generelt spørsmål, men har vært Europa reiser jeg har søkt på.

Ja, momondo, itamatrix og google/flights har alle muligheten til h huke av for premium economy, da vil du få opp SAS plus.

Mente søkemotoren (Widerøe sin), men takker uansett for tipset.

Mest et generelt spørsmål, men har vært Europa reiser jeg har søkt på.

På ruter hvor Plus er høyeste klasse ombord, kan du bruke Avansert Søk og 'Business Klasse' i rullemenyen.

Hva har skjedd med søk på wideroe.no? Jeg bestiller regelmessig billetter her, men når jeg nå søker får jeg først opp en liste med alle avgangene uten pris, så får man senere se prisen på en av de neste sidene. Før fikk man resultatene sortert på pris og avganger samtidig.

Er dette en ny vri!? Håper det er noe som er galt med mine innstillinger!

Last edited:

Prøvde forleden å benytte Wideroe.no til å bestille en av mine reiser til Malta, men etter bestillingen var gjennomført og bekreftelsen sendt fikk jeg en ny mail om at bestillingen var slettet da de ikke kunne selge billetter for Air Malta.

Merkelig at rutene kommer opp og man får bestilt da, før man så gir beskjed etter alt er skrevet og sendt inn, at bestillingen er slettet?

sas.no kunne heller ikke selge routing fra TRD dagen jeg skulle reise, men fikk booket OSL-MLA og så kjøpe en enkeltbillett TRD-OSL. Og dette var til en ettermiddagsavgang fra OSL med Sk også.. Strange..

Mye rart man skal oppleve. :)

Kim

Hva har skjedd med søk på wideroe.no? Jeg bestiller regelmessig billetter her, men når jeg nå søker får jeg først opp en liste med alle avgangene uten pris, så får man senere se prisen på en av de neste sidene. Før fikk man resultatene sortert på pris og avganger samtidig.

Er dette en ny vri!? Håper det er noe som er galt med mine innstillinger!

Vi flyttet serverne våre i dag, og under flyttingen ble noen innstillinger endret. Det er rettet nå. Beklager den ... ;)

Prøvde forleden å benytte Wideroe.no til å bestille en av mine reiser til Malta, men etter bestillingen var gjennomført og bekreftelsen sendt fikk jeg en ny mail om at bestillingen var slettet da de ikke kunne selge billetter for Air Malta.

Merkelig at rutene kommer opp og man får bestilt da, før man så gir beskjed etter alt er skrevet og sendt inn, at bestillingen er slettet?

Begrensninger hos Amadeus gjør at dette desverre vil skje innimellom. Dette er et problem for selskaper som oss, som kun selger på egne billettdokumenter.

Vi flyttet serverne våre i dag, og under flyttingen ble noen innstillinger endret. Det er rettet nå. Beklager den ... ;)

Takk for det :) Det var godt å høre!

Jeg får imidlertid fortsatt opp resultatene som nevnt over, altså den "gamle" modellen er ikke tilbake.

Edit: Det hjalp å slette informasjonskapsler!

Last edited:

Det samme problemet med Air Malta har vært der i noen år nå. Mener at de skrev til meg i en e-post for en 2-3 år siden at de skulle ta vekk de flyvningene sånn at de ikke kom opp i søket, men det har de tydeligvis aldri gjort.

Valentinesdag-tilbud og avbestillingsforsikring

Mange EB-medlemmer fikk rundt Valentinesdagen tilbud om å kjøpe billett for seg selv og en ledsager til samme pris som for EN person.

Jeg bestilte Sandefjord - Bergen - Ålesund 12/5 til 14/5. Jeg valgte å koste på meg 95 kroner i avbestillingsforsikring, og summen ble 1998 kr.

Det ble ordnet slik at min billett ble betalt fullt ut, og ledsageren fikk billett til 0 kr.

Og så skjer det at ledsageren nå i helgen havner på sykehus og begynner med intravenøs antibiotika i dag. Da blir det nok ikke noe av denne turen for TO personer.

Vil avbestillingsforsikringen gi meg penger tilbake hvis jeg nå avlyser turen fordi ledsageren er innlagt på sykehus? :(

Re: Valentinesdag-tilbud og avbestillingsforsikring

Ja hvis du huket av for avbestilling da du bestilte billetten gjelder den for alle på samme PNR

Re: Valentinesdag-tilbud og avbestillingsforsikring

Mange EB-medlemmer fikk rundt Valentinesdagen tilbud om å kjøpe billett for seg selv og en ledsager til samme pris som for EN person.

Jeg bestilte Sandefjord - Bergen - Ålesund 12/5 til 14/5. Jeg valgte å koste på meg 95 kroner i avbestillingsforsikring, og summen ble 1998 kr.

Det ble ordnet slik at min billett ble betalt fullt ut, og ledsageren fikk billett til 0 kr.

Og så skjer det at ledsageren nå i helgen havner på sykehus og begynner med intravenøs antibiotika i dag. Da blir det nok ikke noe av denne turen for TO personer.

Vil avbestillingsforsikringen gi meg penger tilbake hvis jeg nå avlyser turen fordi ledsageren er innlagt på sykehus? :(

Er det ikke bedre å ha en helårs reiseforsikring? Da er avbestillingsforsikring med i denne.

Lurer på hvorfor WF tydeligvis ikke har avtale om å selge Finnair?

Last edited:

Finnair tillater ikke salg av sine rimelige billetter på andre flyselskapers dokumenter.

Finnair tillater ikke salg av sine rimelige billetter på andre flyselskapers dokumenter.

Njaa... ser ut til at kreti og pleti selger billigbilletter, mens på WF kommer ikke engang fullpris opp.

'Kreti og pleti' (regner med du regner reisebyråene) selger på Finnairs dokumenter. Det kan ikke vi.

Nei, det er desverre ikke mulig å skille ut enkelte prisklasser, så derfor er vi tvunget til å blokkere selskapet fullstendig fra nettsidene. Du kan booke Business og mindre restriktive billettklasser via telefon, dog.

Back