Beste veien til San Francisco

cptziggy

Newcomer
Skal over dammen i August og lurte på om noen hadde noen erfaringer med denne ruten? Har flydd svært lite annet enn utelands, og det lengste har vel vært til RHO eller STN.

Veit ikke helt hvor jeg skal begynne å sjekke? Om det er fra Oslo eller Sørlandet er ett fett for min del. Helst til en greiest mulig pris, men vil jo ikke ha 7 timer transfertime heller ;)

Fyr løs med forslag.

Vet ikke hva pris er, men du spoer etter "beste" veien til SFO;

CO 39 fra OSL 11:25a ankommer EWR 1:50p (8 hr 25) min og videre med CO 702 fra EWR 4:29p ankommer SFO 7:46p (6 hr 17 min).

Retur med CO 1049 fra SFO 8:50a ankommer EWR 5:25p (5 hr 35 min) og videre med CO 39 fra EWR 8:00p ankommer OSL 9:35a (7 hr 35 min). Du har ogssa muligheten med den senere flighten enkelte dager; CO 0449 fra SFO 11:10a ankommer EWR 7:39p (5 hr 29 min) og videre med CO 0138 fra EWR 10:00p ankommer OSL 11:35a (7 hr 35 min)

Dag

Swissair gikk konk i 2001.

Med fare for å tråkke i baret; er moderatorene til for å flisespikke på et godt svar og forslag, men som uheldigvis ikke benyttet det korrekte navnet på flyselskapet? Lite konstruktivt bidrag spør du meg...

Tilbake til topic:

Gjør noen søk på wideroe.no, finn.no eller momondo.com og finn gode priser og ruter. Selv ville jeg foretrukket å bytte fly i Europa fremfor USA da du slipper å sjekke inn bagasjen på nytt.

Siden du har fløyet lite, så har du tenkt på hvilken bonusprogram/allianse du har lyst til å være med i.. Velger du Dag's forslag for du full uttelling på OnePass...

Det er viktig å starte rett...

Flight 1 of 2:
Flight SAS Scandinavian Airlines 803
Depart Oslo Gardemoen (OSL) Terminal
Depart 7:55 AM
Arrive London Heathrow (LHR) Terminal 3
Arrival Time 9:25 AM
Duration 2 hours, 30 minutes
Meal K
Aircraft Type 738

--------------------------------------------------------------------------------
Flight 2 of 2:
Flight SAS Scandinavian Airlines 3953
Depart London Heathrow (LHR) Terminal 1
Depart 11:15AM
Arrive San Francisco (SFO) Terminal I
Arrival Time 2:20 PM
Duration 11 hours, 5 minutes
Meal LS
Aircraft Type 777
Operated By:UA

Eller

Flight 1 of 2:
Flight Lufthansa 3137
Depart Oslo Gardemoen (OSL) Terminal
Depart 6:25 AM
Arrive Frankfurt (FRA) Terminal 1
Arrival Time 8:35 AM
Duration 2 hours, 10 minutes
Meal S
Aircraft Type 320

--------------------------------------------------------------------------------
Flight 2 of 2:
Flight Lufthansa 454
Depart Frankfurt (FRA) Terminal 1
Depart 9:55 AM
Arrive San Francisco (SFO) Terminal I
Arrival Time 12:20PM
Duration 11 hours, 25 minutes
Meal MM
Aircraft Type 744

Spør vel egentlig etter beste av de billigste veiene til SF.

De fleste jeg har sjekka på har kommet opp over 10 000,-, mens Swissair
ligger på rundt 4000. Tror vi har en vinner.

4000 skal godt gjores aa slaa, ser ut som du har en vinner ja. Det er en svaert god pris paa den tiden av aaret ogsaa.

Jeg var inne på Swiss.com og kikket litt, 4000 er bare en vei, så begge veier kommer nok på ca kr 8000.-

Ja, var bare en vei ja. Skal bare en vei foreløpig. Andre veien blir vel i juletider.
Skal være der borte to semester, men på widereo fikk jeg t/r til under 8000.

Swiss via Zürich med 340, og tilbake var det Lufthansa via Frankfurt med 744.

Høres ut som en grei deal? Mye billigere skal det vel være vanskelig å få det?
Hvordan er Lufthansa iforhold til Swiss på IC? Er jo lang flytur så det betyr jo
litt det og.

Fløy ZRH-BOS med Swiss og deres 340 og IAH-FRA med Lufthansa og deres 744 nå i januar. Swiss sine 340 er i en helt annen klasse og tidsalder enn LH sine 744 som er skikkelig kvegtransport.
Serveringsmessig kom LH og Swiss ganske likt ut

KLM flyr både fra KRS og OSL med mellomlanding i AMS. Finnes gode priser på tur/retur priser der. F.eks utreise i August å hjemreise i Desember til ca 5400/5500:)

Back