Beste vei til Madrid i høst?

Halvorsn

ScanFlyer Molded
Beste vei til Madrid i høst?

Vi har i familien kommet til det punkt å vite hvor vi skal tilbringe høstferien 2010, og er veldig i tvil om hva vi skal fly. Ettersom at SAS flyr OSL-CPH og CPH-MAD med Spanair som er ute å kjøre, så er muligens den stjernealliansepartnern litt ute av dansen. Lufthansa, Iberia samt kanskje Air France er alternativer - evt legg til andre gode selv =)men hva lønner seg mest?
på forhånd, takk!

Re: Beste vei til Madrid i høst?

Spanair tror jeg du trygt kan velge. De har de Katalanske turistmyndighetene i ryggen som nye eiere, og de vil nok sikre videre drift. De satser stort på dette selskapet, og utvidelser på ruteprogrammet er underveis.

hmm... hart hørt mye annet snakk, men takk for informasjonen - kommer godt med!

Spanair åpner i mai flere nye direkteruter fra Barcelona.
Til Bl.a Tel Aviv, Zagreb, Marrakech, Athen, Cairo ,m,fl

Eiergruppen som kjøpte Spanair har nå flyttet hele driftsorganisasjonen fra Palma de Mallorca til Barcelona , hvor de skal bruke Spanair som sitt instrument for å få fart på reiselivet i Katalonia. Her er det store planer og stor satsning !

SAS flyr København-Madrid - en rute som ofte har mange billigbilletter tilgjengelig, ned mot 3-400 kr.

oj, har SAS Denmark egnen rute dit? Troddde kun Spanair (codeshare for SAS) opererte på denne ruta. Når ble dette egen rute for egne fly for SAS?
@farmer: det er betryggende, abolutt - får se hva det blir til!

Virker som Lufthansa er rundt 1500,- billigere pr pers, med mellomlanding i MUC til og FRA hjem - uten codeshare og på economy og nesten raskere også (5:25 begge veier)
@FlightDeck: ser at 06-avgangen er ren SAS men det blir likevel i drøyeste laget å stå opp rundt 3-4 tiden...

oj, har SAS Denmark egnen rute dit? Troddde kun Spanair (codeshare for SAS) opererte på denne ruta. Når ble dette egen rute for egne fly for SAS?

SAS har lenge fløyet til Madrid fra København. Avgang kl. 08.35, med retur kl. 13.15. Billettprisene starter på 358 kr. en vei.

Fortsatt utrolig at INGEN flyr til MAD fra OSL eller motsatt.....:headbang

Tittet på september og en lett får t/r for 1.155 med LH ??

Fortsatt utrolig at INGEN flyr til MAD fra OSL eller motsatt.....:headbang

SAS og Norwegian har gjort det, men nordmenn vil til Costa del Solkysten, vet du. Norwegians leveringsprogram for fly er så ambisiøst at selskapet er avhengig av å "finne på" stadig flere ruter - og jeg vil tro at porteføljen etter hvert vil inkludere Madrid.

Last edited:

Hva med Swiss? Fløy Oslo-Zurich_Madrid for noen uker siden, og det var helt strålende.

Tittet på september og en lett får t/r for 1.155 med LH ??

så nå at jeg så feil... alle reisende total på 30 000,- og deeet blikke aktuelt. mulig Swiss akn være aktuelt, men ser ut til at SAS har det beste tilbudet for øyeblikket av hva jeg har sjekket..

Hvis du velger Ryanair må du vente til de gir kr 1 e.l. tilbud.. Dette kommer en til to mnd i forvein. Eneste tillegget da er kredittkortgebyr på kr. 100 t/r hvis du kun har håndbagasje..

Så kr. 101 t/r er jo OK....;)

NOK 1,- +++++++++++ og flyet er - - - - - - føler jeg, så tror nok ikke det er alternativ. Men LH er jo helt på jordet på ruter, det er jo noen ruter som ikke gå rmed hverandre?! hvis en velger en 09.55 rute fra OSL kan en plutselig ikke få en 12:35 rute fra MAD, herregud hva for system er det?

Glem alt du... Like greit... Bare ga forslag.... Bare dumt av meg...

Last edited:
Back