Beste valg av selskap Norge-USA i økonomi

Re: Beste valg av selskap Norge-USA i økonomi

Når du booker BA767 ut fra OSL med forholdsvis kort videreforbindelse til USA på en dag hvor været er sånn det av og til kan være i Norge på vinteren, kalles det selvforskyldt ;).

Joda, men...

- 20 minutter forsinkelse fra OSL ble til 40 minutter på rullebanen på LHR. En mindre slottkontrollert flyplass vill forhåpentligvis gitt 20 minutter også ved ankomst.

- Taxetid som får deg til å lure på om du egentlig landet på Polderbaan, noe som ikke er unikt for LHR, men ihvertfall ikke mindre sannsynlig der enn andre steder.

- Fjernparkering med buss, selv om flyet var forsinket og hadde en god del transferpax. Ettersom LHR ikke er noen kompakt flyplass så blir det en lengre busstur enn mange lokalbussruter i Oslo.

- Ingen service for å frakte passasjerer direkte fra flyet til riktig terminal, til tross for godt over 10 pax med short connection til terminal 5B.

Absolutt alt av dette kunne skjedd andre steder, men sannsynligheta på LHR er ihvertfall ikke mindre enn andre steder (med unntak for taxetida fra Polderbaan).

Drøssevis til mesteparten av USA. Lengste vest med BA 777 er vel til SEA (LAX/SFO har 747).

Sitat tatt ut av sammenheng.

BA flyr masse 777 til USA. Spørsmålet var om KLM flyr sine 10-i-bredden-777 til USA.

Sorry leste feil. NW/KL har vel stort sett busser, ja.

Jeg fløy BA LHR-JFK og IAD-LHR tidligere i vinter. Ble positivt overrasket, og AVOD fungerte helt greit.

Transfer på LHR? Tja, jeg ble bare 14 timer forsinket...

I stand corrected. Trodde de fortsatt hadde UA style PTV i WT.

Ja, det er greit å ha transfer på LHR dersom du har 3 timer på deg. Legger dog merke til at en rekke forummedlemmer tilbringer natta ved LHR og tranfer til LGW for å fly BA noe jeg synes er en gåte.

Poenget er jo å ha en smooth transfer tidsmessig. T5 kan være super som pumpkin pie, men det hjelper jo ekstremt lite når slot, taxi og busser er tregere enn noen annet sted

Ja, det er greit å ha transfer på LHR dersom du har 3 timer på deg. Legger dog merke til at en rekke forummedlemmer tilbringer natta ved LHR og tranfer til LGW for å fly BA noe jeg synes er en gåte.

Booket en slik tur en gang, ja.. Skyldtes først og fremst at jeg skulle til DUB, og dit fløy ikke BA fra LHR (og at jeg egentlig vurderte helt andre flyselskaper fra LHR til DUB). Mye snø på OSL satte midlertid en stopper for overnatting på LGW, så jeg fikk prøve en T5-T1-transfer morgenen etter, som egentlig gikk helt greit.

Skal også overnatte på veg til julebordet. Flightene som går herfra tidsnok til å rekke SEA-flighten, går enten så sent at jeg får kun en drøy time på LHR, eller så tidlig at B-mennesket i meg la inn veto om overnatting på LHR.

Men så reiser jeg kun til fritidsbruk, og liker å ta meg god tid. Skjønner at de som reiser i forretninger tenker annerledes enn meg.

Sitat tatt ut av sammenheng.

BA flyr masse 777 til USA. Spørsmålet var om KLM flyr sine 10-i-bredden-777 til USA.

KLM har 3-3-3 i 772 og 3-4-3 i 773.

De reconfigger nå alle 772ene til også ha 3-4-3

OK, det har jeg ikke fått med meg, men det stemmer sikkert. Setene er nå uansett 17", det samme som setene i 757ene til FI, CO og US, så det kan da umulig bli verre enn det? I tillegg er kabinen romsligere og man kommer heller ikke lengre unna midtgang enn på 757, tvert imot om man sitter i midten. Sammenlignet med andre wide-body alternativer blir det noe annet. (Personlig skal det MYE til at jeg velger 2CV foran 777 eller 744, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg mangler nettopp 777 og 744;))

Last edited:

Vel, her skar arrangøren gjennom og bestilte meg på ruta EVE-OSL-FRA-PHL-MAN-OSL-EVE. SK til/fra Oslo og US Airways til/fra PHL.

Last edited:
Back