Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

ILS2

ScanFlyer Gold
Har en forestående reise SEA-ORD / TPA-SEA.

(er for så vidt fleksibel ift. utreiseflyplass langs "hele" østkysten på returen)

Jeg vurderer US Domestic First Class på TPA-SEA, og har søkt litt rundt etter priser. UA/CO kommer ut med ca 1100 USD for Economy på SEA-ORD og First Class på TPA-SEA (via f. eks. EWR, ORD, IAH eller IAD), mens US Airways er noe rimeligere (via CLT). Pris er på sett og vis ikke det avgjørende her (innenfor rimelighetens grenser), jeg er mer opptatt av å få best mulig produkt for pengene, så hva anbefales?

Er det f. eks. mulig å komme seg på en UA-flight med Premium Service First Class til SEA via SFO/LAX, eller er ikke den inkludert i den overnevnte pris/routing?

Når jeg f. eks. søker direkte JFK-SEA ender jeg opp med 3500 USD for hele pakken i p.s. First (inkl. SEA-ORD i US Domestic First), men det blir for drøyt. Er det kanskje like greit å gå for vanlig Economy og oppgradere til Economy Plus, eller bør jeg heller se bort i fra Star Alliance og gå for et annet selskap?

Kom med forslag! :)
 
Har en forestående reise SEA-ORD / TPA-SEA.

(er for så vidt fleksibel ift. utreiseflyplass langs "hele" østkysten på returen)

Jeg vurderer US Domestic First Class på TPA-SEA, og har søkt litt rundt etter priser. UA/CO kommer ut med ca 1100 USD for Economy på SEA-ORD og First Class på TPA-SEA (via f. eks. EWR, ORD, IAH eller IAD), mens US Airways er noe rimeligere (via CLT). Pris er på sett og vis ikke det avgjørende her (innenfor rimelighetens grenser), jeg er mer opptatt av å få best mulig produkt for pengene, så hva anbefales?

Er det f. eks. mulig å komme seg på en UA-flight med Premium Service First Class til SEA via SFO/LAX, eller er ikke den inkludert i den overnevnte pris/routing?

Når jeg f. eks. søker direkte JFK-SEA ender jeg opp med 3500 USD for hele pakken i p.s. First (inkl. SEA-ORD i US Domestic First), men det blir for drøyt. Er det kanskje like greit å gå for vanlig Economy og oppgradere til Economy Plus, eller bør jeg heller se bort i fra Star Alliance og gå for et annet selskap?

Kom med forslag! :)

Grunnen til at du faar en saapass hoey pris paa PS er fordi det er 3 klasser (Economy Plus, Business og First. First har det gamle SQ Raffles setene, Business har de gamle internasjonale UA Business setene med ca. 55-60 pitch

Dersom du velger Business, faar du en mye bedre pris. 110 seter paa 757 er bra det -- og alle flyene har internet.

US airways suger, jeg ville aldri betalt for F med dem.

SEA-ORD kan du feks fly via SFO og fly UAs nye internasjonale business lie flat produkt med avod til en OK pris. Det er alternativet jeg ville gaat for.

TPA-SEA ville jeg tatt AA via DFW eller kanskje CO via Houston? Dog flyr begge med 757 eller 737 paa disse strekkene (stort sett)

Delta har noe stort som gaar til Seattle ogsaa, kjenner ikke deres struktur/flyr veldig lite med dem, men du kan jo sjekke TPA-ATL/DTW/MSP-SEA og se om du finner noe widebody snadder.
 
Hei og haa Tommy. Ikke for aa kuppe traaden, men tenker paa aa sjekke poeng-tur OSL-EWR-LAX. Er det noe spesielt aa see paa her hva angaar selskap paa siste leg? Proever aa svi av en dullion EB-poeng som stoever ned.
 
Hei og haa Tommy. Ikke for aa kuppe traaden, men tenker paa aa sjekke poeng-tur OSL-EWR-LAX. Er det noe spesielt aa see paa her hva angaar selskap paa siste leg? Proever aa svi av en dullion EB-poeng som stoever ned.

Heisann. PS gaar JFK-LAX, men fra EWR, bruker CO aa ha 757 med 16 lie flat (samme flyene de bruker paa OSL)

PS er i min bok ett kjempeprodukt med 60-70 seter mindre enn vanlige 757

Mer her: http://www.united.com/page/article/0,6867,50964,00.html?jumpLink=/ps
 
Vurderer å bruke EB-poeng i stedet. 60.000 poeng for SEA-SFO-ORD / JFK-SFO-SEA på de riktige avgangene med best produkt koster skjorten (3500 USD), så egentlig grei value for poengene (sammenlignet med å bruke 60.000 poeng for Economy til USA med SAS).

Så var det dette med tilgjengelighet på mine datoer da...
 
Hvis man kun flyr 2-class config på US Domestic, blir man likevel belastet poeng som First Class i stedet for Business Class? Hvis ja, gjelder det også Continental (de bruker vel bookingklasse I til Domestic First Class, som strengt tatt er bookingklassen for Business award)?

ANA viser for øvrig null tilgjengelighet hos United på mine datoer. Vi snakker jo ikke akkurat SQ F-nivå på produktet, så litt merkelig at det ikke skal være tilgjengelighet. Får ringe EB etter at agentene har fått hvilt ut litt (jf. Shanghai-kampanjen).
 
Hvis man kun flyr 2-class config på US Domestic, blir man likevel belastet poeng som First Class i stedet for Business Class? Hvis ja, gjelder det også Continental (de bruker vel bookingklasse I til Domestic First Class, som strengt tatt er bookingklassen for Business award)?

ANA viser for øvrig null tilgjengelighet hos United på mine datoer. Vi snakker jo ikke akkurat SQ F-nivå på produktet, så litt merkelig at det ikke skal være tilgjengelighet. Får ringe EB etter at agentene har fått hvilt ut litt (jf. Shanghai-kampanjen).

Dersom det er ett international F segment i bestillingen, blir du belastet F for hele. Dersom du har en C bestilling, blir du plassert i F paa to klasse US domestic
 
Det går da endel 737 EWR-LAX også....

Så at nesten samtlige var satt opp med 737 faktisk. Det var kun en flight med 757 og den var for tidlig til å connecte.

Men er litt fysen på å teste PS, så muligens man skal se om det går an å booke en PS First fra JFK til LAX hos Eurobonus. Så får man se hvordan man kommer seg til JFK først.
 
Dersom det er ett international F segment i bestillingen, blir du belastet F for hele. Dersom du har en C bestilling, blir du plassert i F paa to klasse US domestic
Det er kun US Domestic, så enten 40.000 eller 60.000 EB-poeng. Ut i fra rapportene om p.s.-produktet, virker det som et bra sete i Business er vel så bra som First, så mulig jeg går for Business award på alle 3-class conf. flighter, og det var derfor jeg lurte på hva som skjer på 2-class conf. tilslutningsflighter, og om de i så fall gjør at alt blir belastet som F.
 
Det er kun US Domestic, så enten 40.000 eller 60.000 EB-poeng. Ut i fra rapportene om p.s.-produktet, virker det som et bra sete i Business er vel så bra som First, så mulig jeg går for Business award på alle 3-class conf. flighter, og det var derfor jeg lurte på hva som skjer på 2-class conf. tilslutningsflighter, og om de i så fall gjør at alt blir belastet som F.

Dersom det er ett 3 klasse F segment i bestillingen, er det hoyeste #poeng som gjelder.

Jeg har flydd i begge klasser med PS mange ganger og ombord er den store forskjellen at det er mindre passasjerer og veldig privat der fremme. Cateringen er stort sett den samme.

Naar du reiser i F kan du dog bruke International First loungene paa LAX/SFO og JFK som er kanon i forhold til RCC. Veldig toeft aa faa tilgang der. I tillegg kan du benytte Internasjonal F innsjekk og security som aldri har koe. Ogsaa fett.

Er det verdt 20K ekstra poeng? Absolutt i min bok. But as always YMMV
 
Takker for alle innspillene.

Ser for øvrig at UA i løpet av 2012 skal gjøre PS om til et 2-class service med lie flat i C. Forutsatt at jeg kun blir belastet 40k poeng for US Domestic flights med F på 2-class config og C på 3-class config, kommer jeg til å gå for det. Får minimalt med tid til lounge i både SFO og JFK uansett. Skulle EB derimot kreve 60k for gildet, uavhengig av om jeg er i C eller F på 3-class config, går jeg selvsagt for F over hele fjøla.

PS med wi-fi gjør for øvrig at jeg neppe går for CO transcontinental service, da den (inntil videre i hvert fall) ikke tilbyr dette (så vidt jeg har funnet ut av). Når man reiser alene, er det greit å kunne bruke tiden på noe mens man drikker G&T ;)
 
Takker for alle innspillene.

Ser for øvrig at UA i løpet av 2012 skal gjøre PS om til et 2-class service med lie flat i C. Forutsatt at jeg kun blir belastet 40k poeng for US Domestic flights med F på 2-class config og C på 3-class config, kommer jeg til å gå for det. Får minimalt med tid til lounge i både SFO og JFK uansett. Skulle EB derimot kreve 60k for gildet, uavhengig av om jeg er i C eller F på 3-class config, går jeg selvsagt for F over hele fjøla.

PS med wi-fi gjør for øvrig at jeg neppe går for CO transcontinental service, da den (inntil videre i hvert fall) ikke tilbyr dette (så vidt jeg har funnet ut av). Når man reiser alene, er det greit å kunne bruke tiden på noe mens man drikker G&T ;)

Setene du finner hos nye PS er foroeverig CO sine nye intercont seter
 
Back
Top