Nattoget fra Stavanger ble observert på veg retning Oslo, og bare de får koblet av sovevognene, flyttet loket i andre enden og kommet seg hit igjen, er jeg klar for noen timer i en B5.
Bra du valgt tog med skikkelig materiell. Ingenting er som B5 trukket med EL18. B5 og A3 er de beste vognene som har gått i Norge. God tur.
Ble på ingen måte verre med de nye Hvilesetene heller.
Ikke akkurat fullbooket, dog så det fullere ut i de andre vognene da jeg sjekket i går.
![]()
Vet du om de nye stolene er vendbare og kan endres etter kjøreretningen?
Ser ikke sånn ut, men ca. halvparten av setene er motsatt veg av de andre.
Jaggu serverer ikke Go-Ahead ordentlig, drikkbar brus også. Mener at gamle NSB bare hadde Pepsi?
Forøvrig, etter å ha gått gjennom et par av de andre vognene på brusjakt og sett folk sitte sammenskvist på de vanlige to-seterne, tror jeg ikke jeg skal reise på noen annen måte enn sånn her om jeg skal langt med tog.
![]()
Tja det er mye bedre plass enn med fly så sånn sett er det ikke så gærent. Dessuten har man kafevogna man kan sitte og nyte en pils eller to underveis så da slipper man jo det da.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.