Beste seter i SK sine 737 - 705/783?

737-405

ScanFlyer Gold
Hei folkens !

Undertegnede har nylig bestilt en chartertur gjennom Apollo - og det var ikke spesielt vanskelig å slå til på "SAS Charter Plus" som det nå kalles.

Jeg lurer på om det er noen her som har gode seteanbefalingerer for eks - Braathens 737 - 705 maskinene eller LN - RRA/`RRB :) ?

Er det egentlig bedre å sitte på rad 2, og hvor trangt er det eventuelt til vegg på rad 1 ?

Håper på konstruktive svar fra dere.

Generelt har setene på de fremste radene hos SAS bedre beinplass enn lengre bak. Om rad 1 eller rad 2 er best er litt smak og behag. Jeg liker rad 2 eller 3 bedre enn 1 om seteavstanden er akseptabel, noe den er på -705. Det samme gjelder på de fleste -783, men RRA og RRB har de nye setene, seter jeg ikke liker. Satt på rad 3 på en -783 med de gamle setene i dag, og det var riktig så behagelig.

Det er ikke veldig trangt på rad 1 på noen av disse.

Jeg sitter "alltid" på 1F hos SAS, uavhengig om det er 400, 500, 600, 700 eller 800. Stort sett grei benplass, og nesten alltid en 3-seter for meg selv.

Noen har cutout i bulkhead, noen har veldig god plass, andre har mindre plass. Man vet egentlig ikke hva man får før man er ombord. Den største ulempen med rad 1 er at passasjerene har en tendens til å fylle opp alle hattehyllene, slik at jeg ikke engang får inn en liten laptop.

Last edited:
Back