• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Beste ombordstigningskort?

Gunnar

ScanFlyer Gold
Vet ikke om man må være litt over snittet spesiell for å stille spørsmålet, men hvilket flyselskap mener dere har det beste ombordstigningskortet? Vær gjerne subjektiv med tanke på hva dere mener gjør det "beste" til nettopp dét....

Når det gjelder utseende heller jeg selv mot Lufthansa sine ombordstigninskort, med et god gjennomført fargeskjema i stedenfor det ellers vanlige "hvitt med logo".

Om jeg skal være mer praktisk av meg vil jeg nok blåse arbeidsgivers trompet og si at SAS og Widerøe sine ombordstigningskort er de beste, spesielt dersom man har videreforbindelser: med alle flyvningene på ett ombordstingingskort slipper man å lete etter det kortet som gjelder akkurat "denne" flyvningen.

... såklart, det beste er å bare kunne ha ombodstigningskortet på mobilen. Forutsatt av at det er nok strøm på batteriet...:p

Ingen over, ingen ved siden ...... :D

11698522_10153338721016900_1114053748439876872_n.jpg

Ingenting slår et ombordstigningskort som har vært igjennom TSA kontrollen, sist gang så det ut som noen hadde gitt 5 4åringer frie tøyler med fargestift på kortet mitt. Hvordan dette bedrer sikkerheten vites dog ikke ;)

Vel, på utdrikkningslag til en kompis utstyrte vi han med et internetboarding card fra Lufthansa i A3 format. Og scanneren klarte faktisk lese det

SAS sitt ombordstigningskort, alle flighter på et kort er praktisk. Setter enda mer pris på det etter jeg fløy SGN - TRD med Thai i påske, x-antall boardingkort er bare rot.

Må også nevne kreditt- eller EuroBonus-kortet til boarding når jeg flyr med bare håndbagasje, enda mer praktisk :colgate:

Passbook, bruker så godt som aldri papir BP når jeg reiser lengre. Bruker ofte å printe ut et papir BP på printeren hjemme eller på automat til å ha i håndbagasjen på lengre turer bare sånn i tilfelle. Har en ziploc pose hvor jeg putter gamle BP og diverse andre ting, men nå har passbook stort sett tatt over den rollen.

Hvis jeg skal si et BP jeg liker best, er det SAS sine med opp til fire flighter på et BP, veldig praktisk. Sånt rent estetisk sett mener jeg å huske noen blå BU boardingkort fra sent 90-tall, tidlig 2000-tall som jeg likte godt.

Liker boardingkort med tilhørende mappe til LH når du reiser i F jeg. :) Samler BP jeg har på reisen, og jeg har fortsatt tilgang til scanning av BP med den tilpassede åpningen.

Kjører selv mest på Passbook. Men selv om jeg ikke er en utgammel mann, synes jeg papir også funker bra. 100% suksessrate med papir og boarding. Ser ukentlig hvor mye trøbbel/tid det er/tar med feks de som reiser på kort. Det swipes, ingenting skjer og det må tastes manuellt på tastaturet..

Back